Skillnad mellan versioner av "Innehåll Programmering 2"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 22: | Rad 22: | ||
::[[Lektion 2 (Algoritmer)|1.3 Algoritmer och deras beskrivning]] | ::[[Lektion 2 (Algoritmer)|1.3 Algoritmer och deras beskrivning]] | ||
::[[Lektion 2 (Algoritmer)|1.4 Pseudokod och flödesschema]] | ::[[Lektion 2 (Algoritmer)|1.4 Pseudokod och flödesschema]] | ||
− | <big><span style="color:blue">Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer</span></big> | + | [[Lektion 3 (Algoritmer)|<big><span style="color:blue">Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer</span></big>]] |
::[[Lektion 3 (Algoritmer)|2.1 Programmeringens historia II]] | ::[[Lektion 3 (Algoritmer)|2.1 Programmeringens historia II]] | ||
Rad 28: | Rad 28: | ||
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.3 Att bygga en egen IDE med en editor]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.3 Att bygga en egen IDE med en editor]] | ||
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.4 Att köra program från kommandofönstret]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.4 Att köra program från kommandofönstret]] | ||
− | <big><span style="color:blue">Kapitel 3 Fortsättning med C++</span></big> | + | [[Lektion 1 (Algoritmer)|<big><span style="color:blue">Kapitel 3 Fortsättning med C++</span></big>]] |
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.1 Utskrift till en grafisk miljö i C++]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.1 Utskrift till en grafisk miljö i C++]] |
Versionen från 2 augusti 2025 kl. 14.25
Kursens presenation | Innehåll och struktur | Centralt innehåll | Sex projektuppgifter | Lektion 1 >> |
Kapitel 1 Programmering och algoritmer Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer Kapitel 3 Fortsättning med C++
|
Kapitel 4 Objektorienterad programmering Kapitel 5 Logik för blivande programmerare
|
Kapitel 6 Pekare Kapitel 7 Fördjupning i C++ programmering
|
![]()
|
Copyright © 2025 Lieta AB. All Rights Reserved.