Skillnad mellan versioner av "Övningar 15 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 17: Rad 17:
 
<div class="ovnE">
 
<div class="ovnE">
 
<big>
 
<big>
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(8)#Programmet_Cin|<b><span style="color:blue">Cin.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_(15)#Programmet_Stars|<b><span style="color:blue">Stars.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.
  
* &nbsp; &nbsp; Använd samma projekt enligt instruktionerna i [[Media: ETT_proj_alla_Cpp.pdf|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]].
+
* &nbsp; &nbsp; Använd samma projekt som hittills.
  
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(8)#Programmet_Hour2Sec|<b><span style="color:blue">Hour2Sec.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_(15)#Programmet_MultipTab|<b><span style="color:blue">MultipTab.cpp</span></b>]], kompilera och kör.
  
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(8)#Programmet_ArrayDef|<b><span style="color:blue">ArrayDef.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_(15)#Programmet_Dice|<b><span style="color:blue">Dice.cpp</span></b>]], kompilera och kör.
 
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(8)#Programmet_ArrayInit|<b><span style="color:blue">ArrayInit.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
+
 
</big>
 
</big>
 
</div>
 
</div>

Versionen från 17 september 2023 kl. 16.23

Tor 12 okt, kl 9-12


        <<  Agenda          Genomgång 15          Övningar 15          Planering          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Använd samma projekt som hittills.
  •     Mata in koden Dice.cpp, kompilera och kör.


Viktigt:   Sätt igång arbetet med Inlämningsuppgift 2.

\(\qquad\quad\;\,\)Deadline för inlämningsuppgift 2 anges senare.








Copyright © 2023. All Rights Reserved.