Skillnad mellan versioner av "Lektion 16 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 33: Rad 33:
 
<big><big><b>
 
<big><big><b>
 
::[[Kap_7_Funktioner|<span style="color:blue">Kap 6 &nbsp; Kontrollstrukturer (forts.)</span>]]
 
::[[Kap_7_Funktioner|<span style="color:blue">Kap 6 &nbsp; Kontrollstrukturer (forts.)</span>]]
:::::[[Kap_7_Funktioner#Simulering_av_t.C3.A4rningskast|<span style="color:blue">Simulering av tärningskast</span>]]
+
:::::[[Kap_7_Funktioner#Simulering_av_t.C3.A4rningskast|<span style="color:blue"> &nbsp; Simulering av tärningskast</span>]]
:::::[[Kap_7_Funktioner#Programmet_Dice|<span style="color:blue">Programmet Dice</span>]]
+
:::::[[Kap_7_Funktioner#Programmet_Dice|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet Dice</span>]]
:::::[[Kap_7_Funktioner#Den_n.C3.A4stlade_for-satsens_fl.C3.B6desschema|<span style="color:blue">Den nästlade for-satsens flödesschema</span>]]
+
:::::[[Kap_7_Funktioner#Den_n.C3.A4stlade_for-satsens_fl.C3.B6desschema|<span style="color:blue"> &nbsp; Den nästlade for-satsens flödesschema</span>]]
::[[Kap 7 Funktioner#Kap_7_Funktioner|<span style="color:blue">Kap 7 Funktioner</span>]]
+
::[[Kap 7 Funktioner#Kap_7_Funktioner|<span style="color:blue">Kap 7 &nbsp; Funktioner</span>]]
 
::::[[Kap_7_Funktioner#7.1_Funktionsbegreppet_i_programmering|<span style="color:blue">7.1 &nbsp; Funktionsbegreppet i programmering</span>]]
 
::::[[Kap_7_Funktioner#7.1_Funktionsbegreppet_i_programmering|<span style="color:blue">7.1 &nbsp; Funktionsbegreppet i programmering</span>]]
 
:::::[[Kap_7_Funktioner#Vad_.C3.A4r_en_funktion.3F|<span style="color:blue"> &nbsp; Vad är en funktion?</span>]]
 
:::::[[Kap_7_Funktioner#Vad_.C3.A4r_en_funktion.3F|<span style="color:blue"> &nbsp; Vad är en funktion?</span>]]

Versionen från 14 oktober 2023 kl. 15.22

Mån 16 okt, kl 13-16


        <<  Förra lektion          Lektion 16          Genomgång 16          Övningar 16          Nästa lektion  >>      


Klicka på följande länk för att ansluta dig till:


Dagens distanslektion   (Möteskoden kommer att aktiveras mån 16 okt, kl 12.55)


Närvaron registreras i början av lektionen.


Agenda

Kap 6   Kontrollstrukturer (forts.)
  Simulering av tärningskast
  Programmet Dice
  Den nästlade for-satsens flödesschema
Kap 7   Funktioner
7.1   Funktionsbegreppet i programmering
  Vad är en funktion?
  Varför funktioner?
  Modularisering eller Lego-principen
Övningar 16
Läsanvisning 16: Kursboken sid 160-161 & 169-171









Copyright © 2023. All Rights Reserved.