Skillnad mellan versioner av "Övningar 13 (C/Cpp)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
(4 mellanliggande versioner av samma användare visas inte) | |||
Rad 19: | Rad 19: | ||
* Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör: | * Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör: | ||
− | [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">All_in_main</span></b>]] (sid | + | [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">All_in_main</span></b>]] (sid 3) [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Procedure</span></b>]] (sid 3) [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Circle</span></b>]] (sid 5) [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Obj_Oriented</span></b>]] (sid 7) |
− | * Läs om <b><span style="color:red"> | + | * Läs om <b><span style="color:red">Pekararitmetik</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 197-198. |
− | * Läs om <b><span style="color:red"> | + | * Läs om <b><span style="color:red">Stränghantering med pekare</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 199-203. |
− | * Läs om <b><span style="color:red"> | + | * Läs om <b><span style="color:red">Vägen från C till C++</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 206-208. |
− | * Läs om <b><span style="color:red"> | + | * Läs om <b><span style="color:red">Vår första klass</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 208-212. |
− | * Läs om <b><span style="color:red"> | + | * Läs om <b><span style="color:red">Objekt och klass</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 212-213. |
− | * Lösa övningarna nedan (<b><i>Övningar till kap 9</i></b> | + | * Lösa övningarna nedan (<b><i>Övningar till kap 9</i></b>, sid 204 och <b><i>kap 10</i></b>, sid 228): |
</big> | </big> | ||
</div> | </div> | ||
− | = <b><span style="color:#931136">Övningar till Kap 9 Pekare</span></b> = | + | = <b><span style="color:#931136">Övningar till Kap 9 Pekare (forts.)</span></b> = |
<div class="ovnC"> | <div class="ovnC"> | ||
<big> | <big> | ||
− | <div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: | + | <div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Ovn_9_7_10.jpg]]</div> |
− | Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 262- | + | <div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Ovn_10_3.jpg]]</div> |
+ | |||
+ | |||
+ | Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 262-263 och 265-267. | ||
Nuvarande version från 17 oktober 2022 kl. 12.29
<< Agenda | Dagens genomgång Pekare | Dagens genomgång Klasser | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in programmen PointArithm (sid 20) och Initials (sid 21) i VS. Kompilera och kör.
- Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör:
All_in_main (sid 3) Procedure (sid 3) Circle (sid 5) Obj_Oriented (sid 7)
- Läs om Pekararitmetik i kursboken, sid 197-198.
- Läs om Stränghantering med pekare i kursboken, sid 199-203.
- Läs om Vägen från C till C++ i kursboken, sid 206-208.
- Läs om Vår första klass i kursboken, sid 208-212.
- Läs om Objekt och klass i kursboken, sid 212-213.
- Lösa övningarna nedan (Övningar till kap 9, sid 204 och kap 10, sid 228):
Övningar till Kap 9 Pekare (forts.)
Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 262-263 och 265-267.
Blir du klar med övningarna ovan fortsätt med Projektuppgiften Labyrint.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.