Skillnad mellan versioner av "Övningar 13 (C/Cpp)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
 
(2 mellanliggande versioner av samma användare visas inte)
Rad 19: Rad 19:
 
*     Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör:
 
*     Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör:
  
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">All_in_main</span></b>]] (sid 3) &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Procedure</span></b>]] (sid 3) &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Circle</span></b>]] (sid 5) &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Obj_Oriented</span></b>]] (sid 17)  
+
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">All_in_main</span></b>]] (sid 3) &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Procedure</span></b>]] (sid 3) &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Circle</span></b>]] (sid 5) &nbsp; &nbsp; &nbsp; [[Media: Kap_10_Klasser.pdf|<b><span style="color:blue">Obj_Oriented</span></b>]] (sid 7)  
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Vad är en pekare?</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 180-181.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Pekararitmetik</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 197-198.
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Adress- och värdeoperatorn</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 183-188.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Stränghantering med pekare</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 199-203.
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Asteriskens två olika betydelser</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 187-188.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Vägen från C till C++</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 206-208.
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Operatorn new</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 191-194.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Vår första klass</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 208-212.
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Pekare och array</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 195-198.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Objekt och klass</span></b> i [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 212-213.
  
* &nbsp; &nbsp; Lösa övningarna nedan (<b><i>Övningar till kap 9</i></b>, kursboken, sid 204):
+
* &nbsp; &nbsp; Lösa övningarna nedan (<b><i>Övningar till kap 9</i></b>, sid 204 och <b><i>kap 10</i></b>, sid 228):
 
</big>
 
</big>
 
</div>
 
</div>
  
  
= <b><span style="color:#931136">Övningar till Kap 9 Pekare</span></b> =
+
= <b><span style="color:#931136">Övningar till Kap 9 Pekare (forts.)</span></b> =
 
<div class="ovnC">
 
<div class="ovnC">
 
<big>
 
<big>
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Ovn_9_1_6.jpg]]</div>
+
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Ovn_9_7_10.jpg]]</div>
  
  
&nbsp; &nbsp;Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 262-264.
+
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Ovn_10_3.jpg]]</div>
 +
 
 +
 
 +
&nbsp; &nbsp;Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av [http://mathonline.se:1806/boken%20progr%20cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 262-263 och 265-267.
  
  

Nuvarande version från 17 oktober 2022 kl. 12.29

        <<  Agenda          Dagens genomgång Pekare          Dagens genomgång Klasser          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Mata in programmen PointArithm (sid 20) och Initials (sid 21) i VS. Kompilera och kör.
  •     Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör:

          All_in_main (sid 3)       Procedure (sid 3)       Circle (sid 5)       Obj_Oriented (sid 7)

  •     Läs om Pekararitmetik i kursboken, sid 197-198.
  •     Läs om Stränghantering med pekare i kursboken, sid 199-203.
  •     Läs om Vägen från C till C++ i kursboken, sid 206-208.
  •     Läs om Vår första klass i kursboken, sid 208-212.
  •     Läs om Objekt och klass i kursboken, sid 212-213.
  •     Lösa övningarna nedan (Övningar till kap 9, sid 204 och kap 10, sid 228):


Övningar till Kap 9 Pekare (forts.)

Ovn 9 7 10.jpg


Ovn 10 3.jpg


   Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 262-263 och 265-267.


   Blir du klar med övningarna ovan fortsätt med Projektuppgiften Labyrint.






Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.