Skillnad mellan versioner av "Lektion 5 (OOP)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
(Skapade sidan med '__NOTOC__ v 48, ht 2022 {| border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="30" width="100%" | style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |   {{Not selected...')
 
m
 
(16 mellanliggande versioner av samma användare visas inte)
Rad 7: Rad 7:
 
{{Not selected tab|[[Lektion 4 (OOP)| <<&nbsp;&nbsp;Förra lektion]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 4 (OOP)| <<&nbsp;&nbsp;Förra lektion]]}}
 
{{Not selected tab|[[Innehåll och struktur av kursen OOP & design|Innehåll & struktur]]}}
 
{{Not selected tab|[[Innehåll och struktur av kursen OOP & design|Innehåll & struktur]]}}
{{Not selected tab|[[Kap 3 Metoder i OOP|Dagens genomgång]]}}
+
{{Not selected tab|[[Kap 3 Metoder i OOP (forts.)|Dagens genomgång]]}}
 
{{Not selected tab|[[Övningar 5 (OOP)|Dagens övningar]]}}
 
{{Not selected tab|[[Övningar 5 (OOP)|Dagens övningar]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 6 (OOP)|Nästa lektion&nbsp;&nbsp;>> ]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 6 (OOP)|Nästa lektion&nbsp;&nbsp;>> ]]}}
Rad 17: Rad 17:
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
<b><big><big><span style="color:blue">
 
<b><big><big><span style="color:blue">
::[[Kap 2 Objektorienterad design|<span style="color:blue">Kap 2 Objektorienterad design</span>]]
+
::[[Kap 3 Metoder i OOP (forts.)|<span style="color:blue">Kap 3 Metoder i OOP (forts.)</span>]]
::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#2.1_.C2.A0_Modellering_med_UML|<span style="color:blue">2.1 Modellering med UML</span>]]
+
::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP_(forts.)#3.3_.C2.A0_Statiska_datamedlemmar_och_metoder|<span style="color:blue">3.3 Statiska datamedlemmar metoder</span>]]
<!-- :::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Projekt_L.C3.B6nespecifikation|<span style="color:blue">­­Projekt Lönespecifikation</span>]] -->
+
:::::[[Media: Stat_data_met.pdf|<span style="color:blue">­Klass- och instansvariabler</span>]]
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#UML_design_och_modellering_i_fyra_steg|<span style="color:blue">­­UML design och modellering i fyra steg</span>]]
+
:::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP_(forts.)#Allokeringsmodifieraren_static|<span style="color:blue">­Allokeringsmodifieraren static</span>]]
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Klassdiagram|<span style="color:blue">Klassdiagram</span>]]
+
::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP_(forts.)#De_tre_.22.C3.96ver.22s_i_programmering:|<span style="color:blue">De tre "Över"s i programmering</span>]]
::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Implementation_av_modellen|<span style="color:blue">2.2  Implementation av modellen</span>]]
+
::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP_(forts.)#3.29_.C2.A0_.C3.96verlagring_av_metoder_.28overloading.29|<span style="color:blue">3.4 Överlagring av metoder</span>]]
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Klassen_Time|<span style="color:blue">Klasserna Time och Employee</span>]]
+
:::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP_(forts.)#Signaturen|<span style="color:blue">­Signaturen</span>]]
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Array_av_referenser|<span style="color:blue">Array av referenser</span>]]
+
:::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP_(forts.)#Programmet_Overload|<span style="color:blue">­Programmet Overload</span>]]
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Huvudprogrammet_EmploTest|<span style="color:blue">Huvudprogrammet EmploTest</span>]]
+
----
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Skrivning_till_fil|<span style="color:blue">Skrivning till fil</span>]]
+
::::[[Variablers livslängd & Överskuggning av variabler|<span style="color:blue">3.5 Variablers livslängd</span>]]
::[[Kap 3 Metoder i OOP|<span style="color:blue">Kap 3 Metoder i OOP</span>]]
+
:::::[[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler#Blockstruktur|<span style="color:blue">Blockstruktur</span>]]
::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP#3.1_.C2.A0_Accessmetoder|<span style="color:blue">3.1 Accessmetoder</span>]]
+
:::::[[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler#Programmet_Block|<span style="color:blue">Programmet Block</span>]]
:::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP#Get-_och_Set-metoder|<span style="color:blue">­­Get- och Set-metoder</span>]]
+
::::[[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler#.C3.96verskuggning_av_variabler:_Uppgiften|<span style="color:blue">3.6 Överskuggning av variabler</span>]]
::::[[Kap_3_Metoder_i_OOP#3.2_.C2.A0_Property|<span style="color:blue">3.2 Property</span>]]
+
:::::[[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler#.C3.96verskuggning_av_variabler:_Uppgiften|<span style="color:blue">Uppgiften</span>]]
::[[Övningar 4 (OOP)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
+
:::::[[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler#L.C3.B6sningen:_Programmet_OverrideVar|<span style="color:blue">Lösningen: Programmet OverrideVar</span>]]
 +
::[[Övningar 5 (OOP)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
 
</span></big></big></b>
 
</span></big></big></b>
  

Nuvarande version från 27 november 2022 kl. 16.32

v 48, ht 2022


        <<  Förra lektion          Innehåll & struktur          Dagens genomgång          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 3 Metoder i OOP (forts.)
3.3 Statiska datamedlemmar metoder
­Klass- och instansvariabler
­Allokeringsmodifieraren static
De tre "Över"s i programmering
3.4 Överlagring av metoder
­Signaturen
­Programmet Overload

3.5 Variablers livslängd
Blockstruktur
Programmet Block
3.6 Överskuggning av variabler
Uppgiften
Lösningen: Programmet OverrideVar
Dagens övningar










Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.