Skillnad mellan versioner av "Lektion 3 (Inbyggd 24)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 27: Rad 27:
 
::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer (forts.)|<span style="color:blue">Kap 2 &nbsp; Olika programmeringsmiljöer (forts.)</span>]]
 
::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer (forts.)|<span style="color:blue">Kap 2 &nbsp; Olika programmeringsmiljöer (forts.)</span>]]
 
:::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer_(forts.)#2.3_.C2.A0.C2.A0_Att_k.C3.B6ra_program_fr.C3.A5n_kommandof.C3.B6nstret|<span style="color:blue">2.3 &nbsp; Att köra program från kommandofönstret</span>]]
 
:::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer_(forts.)#2.3_.C2.A0.C2.A0_Att_k.C3.B6ra_program_fr.C3.A5n_kommandof.C3.B6nstret|<span style="color:blue">2.3 &nbsp; Att köra program från kommandofönstret</span>]]
::::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer (forts.)#Installation_av_Borland_C.2B.2B_Compiler|<span style="color:blue"> &nbsp; Kommandotolken</span>]]
+
::::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer_(forts.)#Java_k.C3.A4llkodsfil|<span style="color:blue"> &nbsp; Java källkodsfil</span>]]
::::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer (forts.)#Anv.C3.A4ndning_av_Borland_C.2B.2B|<span style="color:blue"> &nbsp; Att köra Java i Kommandotolken</span>]]
+
::::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer_(forts.)#Kommandotolken|<span style="color:blue"> &nbsp; Kommandotolken</span>]]
::::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer (forts.)#Anv.C3.A4ndning_av_Borland_C.2B.2B|<span style="color:blue"> &nbsp; Konfiguration av Path</span>]]
+
::::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer_(forts.)#Att_k.C3.B6ra_Java_i_Kommandotolken|<span style="color:blue"> &nbsp; Att köra Java i Kommandotolken</span>]]
::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer (forts.)|<span style="color:blue">Kap 3 &nbsp; Fortsättning med C/C++</span>]]
+
::::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer_(forts.)#Konfiguration_av_Path|<span style="color:blue"> &nbsp; Konfiguration av Path</span>]]
:::[[Kap_2_Olika_programmeringsmiljöer (forts.)#2.2_.C2.A0_Att_bygga_en_egen_IDE|<span style="color:blue">3.1 &nbsp; Utskrift till en grafisk miljö</span>]]
+
::[[Kap 3 Fortsättning med C Cpp|<span style="color:blue">Kap 3 &nbsp; Fortsättning med C/C++</span>]]
:::[[Kap_3_C_Cpp_programmering#3.2_Olika_beteenden_i_olika_milj.C3.B6er|<span style="color:blue">3.2 &nbsp; Olika beteenden i olika miljöer</span>]]
+
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp#3.1_.C2.A0_Utskrift_till_en_grafisk_milj.C3.B6|<span style="color:blue">3.1 &nbsp; Utskrift till en grafisk miljö</span>]]
::::[[Kap_3_C_Cpp_programmering#3.2_Olika_beteenden_i_olika_milj.C3.B6er|<span style="color:blue">­ &nbsp; Vad är LPCWSTR?</span>]]
+
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp#3.2_Olika_beteenden_i_olika_milj.C3.B6er|<span style="color:blue">3.2 &nbsp; Olika beteenden i olika miljöer</span>]]
:::[[Kap_3_C_Cpp_programmering#3.3_Unicode|<span style="color:blue">3.3 &nbsp; Unicode</span>]]
+
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp#3.3_Unicode|<span style="color:blue">3.3 &nbsp; Unicode</span>]]
:::[[Kap_3_C_Cpp_programmering#3.4_Korrekta_svenska_tecken|<span style="color:blue">­3.4 &nbsp; Svenska tecken i olika miljöer</span>]]
+
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp#3.4_Svenska_tecken_i_olika_milj.C3.B6er|<span style="color:blue">­3.4 &nbsp; Svenska tecken i olika miljöer</span>]]
 
::[[Övningar 3 (Inbyggd 24)|<span style="color:blue">Övningar 3</span>]]
 
::[[Övningar 3 (Inbyggd 24)|<span style="color:blue">Övningar 3</span>]]
 
::[http://mathonline.se/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <span style="color:blue">Läsanvisning 3</span>]:
 
::[http://mathonline.se/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <span style="color:blue">Läsanvisning 3</span>]:

Versionen från 30 december 2023 kl. 22.00


        <<  Förra lektion          Lektion 3          Genomgång 3 / Kap 2 Olika miljöer          Genomgång 3 / Kap 3 Forts. C_Cpp          Övningar 3          Nästa lektion  >>      


Dagens distanslektion   (Möteskoden aktiveras kort före lektionen.)


Agenda

Kap 2   Olika programmeringsmiljöer (forts.)
2.3   Att köra program från kommandofönstret
  Java källkodsfil
  Kommandotolken
  Att köra Java i Kommandotolken
  Konfiguration av Path
Kap 3   Fortsättning med C/C++
3.1   Utskrift till en grafisk miljö
3.2   Olika beteenden i olika miljöer
3.3   Unicode
­3.4   Svenska tecken i olika miljöer
Övningar 3
Läsanvisning 3:
Kap 2 Olika programmeringsmiljöer, kursboken sid 26-29
Kap 3 Fortsättning med C/C++, kursboken sid 32-43










Copyright © 2024 TechPages AB. All Rights Reserved.