Skillnad mellan versioner av "Lektion 9 (Inbyggd 24)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 18: Rad 18:
 
<b><big><big><span style="color:blue">
 
<b><big><big><span style="color:blue">
 
::[[Kap 4 Logik för blivande programmerare|<span style="color:blue">Kap 4 &nbsp; Logik för blivande programmerare (forts.)</span>]]
 
::[[Kap 4 Logik för blivande programmerare|<span style="color:blue">Kap 4 &nbsp; Logik för blivande programmerare (forts.)</span>]]
<!-- ::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.1_.C2.A0.C2.A0Logiska_operatorer|<span style="color:blue">4.1 &nbsp; Logiska operatorer</span>]]
+
::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.1_.C2.A0.C2.A0Logiska_operatorer|<span style="color:blue">4.1 &nbsp; Logiska operatorer</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_AND_OR|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet AND_OR</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_AND_OR|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet AND_OR</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Sanningstabeller|<span style="color:blue"> &nbsp; Sanningstabeller</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Sanningstabeller|<span style="color:blue"> &nbsp; Sanningstabeller</span>]]
Rad 27: Rad 27:
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Automatisk_typkonvertering_till_bool|<span style="color:blue"> &nbsp; Automatisk typkonvertering till bool</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Automatisk_typkonvertering_till_bool|<span style="color:blue"> &nbsp; Automatisk typkonvertering till bool</span>]]
 
::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue">4.3 &nbsp; NEGATION som logisk operator</span>]]
 
::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue">4.3 &nbsp; NEGATION som logisk operator</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet GuessNEG</span>]]­ -->
+
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet GuessNEG</span>]]­
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue"> &nbsp; NEGATIONens sanningstabell</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue"> &nbsp; NEGATIONens sanningstabell</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Logiken_i_Gissa_tal_spelet|<span style="color:blue"> &nbsp; Logiken i Gissa tal spelet</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Logiken_i_Gissa_tal_spelet|<span style="color:blue"> &nbsp; Logiken i Gissa tal spelet</span>]]

Versionen från 8 december 2024 kl. 21.33

        <<  Förra lektion          Lektion 9          Genomgång 9          Övningar 9      


Agenda

Kap 4   Logik för blivande programmerare (forts.)
4.1   Logiska operatorer
  Programmet AND_OR
  Sanningstabeller
  Visualisering av logiska operatorer
  Programmen Cross­ och NegativeCross
4.2   Datatypen bool
  Programmet TruthTab
  Automatisk typkonvertering till bool
4.3   NEGATION som logisk operator
  Programmet GuessNEG­
  NEGATIONens sanningstabell
  Logiken i Gissa tal spelet
4.4   Testa lösenord med logiska lagar
  Programmen Passwd­ och PasswdCaps­
  De Morgans lagar­
Övningar 9
Läsanvisning 9: Kursboken sid 137-142









Copyright © 2024 Lieta AB. All Rights Reserved.