Skillnad mellan versioner av "Lektion 6 (Inbyggd 24)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 16: Rad 16:
 
<big><big><span style="color:blue">
 
<big><big><span style="color:blue">
 
::[[Kap 3 Fortsättning med C Cpp (6)|<span style="color:blue">Kap 2 &nbsp; Fortsättning med C/C++ (forts.)</span>]]
 
::[[Kap 3 Fortsättning med C Cpp (6)|<span style="color:blue">Kap 2 &nbsp; Fortsättning med C/C++ (forts.)</span>]]
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue">2.11 &nbsp; Referenser</span>]]
+
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue">3.9 &nbsp; Referenser</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet Reference</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet Reference</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Vad är en referens?</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Vad är en referens?</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Referens vs. pekare</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Referens vs. pekare</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet PointRef</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.9_.C2.A0_Referenser|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet PointRef</span>]]
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.10_.C2.A0_Parameter.C3.B6verf.C3.B6ringsmetoder|<span style="color:blue">2.12 &nbsp; Parameteröverföringsmetoder</span>]]
+
:::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#3.10_.C2.A0_Parameter.C3.B6verf.C3.B6ringsmetoder|<span style="color:blue">3.10 &nbsp; Parameteröverföringsmetoder</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#V.C3.A4rdeanrop_.28Call_by_value.29|<span style="color:blue"> &nbsp; &nbsp; Värdeanrop (Call by value)</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#V.C3.A4rdeanrop_.28Call_by_value.29|<span style="color:blue"> &nbsp; &nbsp; Värdeanrop (Call by value)</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#Lyckad_modularisering|<span style="color:blue"> &nbsp; &nbsp; Lyckad modularisering</span>]]
 
::::[[Kap_3_Fortsättning_med_C_Cpp_(6)#Lyckad_modularisering|<span style="color:blue"> &nbsp; &nbsp; Lyckad modularisering</span>]]

Versionen från 10 oktober 2025 kl. 06.52

        <<  Förra lektion          Lektion 6          Genomgång 6          Övningar 6          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 2   Fortsättning med C/C++ (forts.)
3.9   Referenser
  Programmet Reference
  Vad är en referens?
  Referens vs. pekare
  Programmet PointRef
3.10   Parameteröverföringsmetoder
    Värdeanrop (Call by value)
    Lyckad modularisering
    Funktionen swap()
    Referensanrop (Call by reference)
    Två olika minnesbilder
2.13   In- och utparametrar
    Programmet ChangeTest
Övningar 6
Läsanvisning 6:
Kap 2 Fortsättning med C/C++, kursboken sid 62-74










Copyright © 2024 Lieta AB. All Rights Reserved.