Skillnad mellan versioner av "Kap 9 Arrays och vektorer (29)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 39: Rad 39:
 
-->
 
-->
  
= <b><span style="color:#931136">Kap 10 &nbsp; Pekare</span></b> =
+
= <b><span style="color:#931136">Kap 6 &nbsp; Pekare</span></b> =
= <b><span style="color:#931136">10.1 &nbsp; Vad är en pekare?</span></b> =
+
= <b><span style="color:#931136">6.1 &nbsp; Vad är en pekare?</span></b> =
 
<div class="ovnC">
 
<div class="ovnC">
 
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Vad_pekare.jpg]]</div>
 
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Vad_pekare.jpg]]</div>
Rad 58: Rad 58:
  
  
= <b><span style="color:#931136">10.2 &nbsp; Definition och initiering av en pekare</span></b> =
+
= <b><span style="color:#931136">6.2 &nbsp; Definition och initiering av en pekare</span></b> =
 
<div class="ovnC">
 
<div class="ovnC">
 
=== <b><span style="color:#931136">Programmet Pointer</span></b> ===
 
=== <b><span style="color:#931136">Programmet Pointer</span></b> ===

Versionen från 1 april 2025 kl. 08.35

        <<  Agenda          Genomgång 29          Övningar 29          Planering          Nästa lektion  >>      


Kap 6   Pekare

6.1   Vad är en pekare?

Vad pekare.jpg


Pekare = ett nytt parallellt system

Pekare parall systema.jpg


En pekarvariabels värde = adressen till en vanlig variabel

Pekare adress vanl vara.jpg


6.2   Definition och initiering av en pekare

Programmet Pointer

Pointer.jpg



Gå vidare till:        när du är klar med denna genomgång.











Copyright © 2023. All Rights Reserved.