Skillnad mellan versioner av "Övningar 3 (Algoritmer)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 16: Rad 16:
 
* &nbsp; &nbsp; Slutför tilläggsinstallationen samt konfigurationen av C# i VS enligt avsnitten  [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.5_.C2.A0.C2.A0_Till.C3.A4gg_av_C.23_i_Visual_Studio|<b><span style="color:blue">1.5</span></b>]] och [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.6_.C2.A0.C2.A0_C.23_Console_Applications|<b><span style="color:blue">1.6</span></b>]].
 
* &nbsp; &nbsp; Slutför tilläggsinstallationen samt konfigurationen av C# i VS enligt avsnitten  [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.5_.C2.A0.C2.A0_Till.C3.A4gg_av_C.23_i_Visual_Studio|<b><span style="color:blue">1.5</span></b>]] och [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.6_.C2.A0.C2.A0_C.23_Console_Applications|<b><span style="color:blue">1.6</span></b>]].
  
* &nbsp; &nbsp; Eller läs samma innehåll i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 15-19.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden till programmet [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.6_.C2.A0.C2.A0_C.23_Console_Applications|<b><span style="color:blue">First</span></b>]] i en C# Console Application. Kompilera och kör.
  
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden till programmet [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.6_.C2.A0.C2.A0_C.23_Console_Applications|<b><span style="color:blue">First</span></b>]] i ett C# Console Application projekt. Kompilera och kör. [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts.)#1.4_.C2.A0.C2.A0_Traditionell_design_pattern_med_fl.C3.B6desschema|<b><span style="color:blue">1.4 Traditionell design pattern med flödesschema</span></b>]].
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.7_.C2.A0.C2.A0_De_enkla_datatyperna_i_C.23|<span style="color:blue">1.7 De enkla datatyperna i C#</span>]].
  
* &nbsp; &nbsp; Eller läs samma innehåll i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 20-24.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om :::::[[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#Type_System_Unification|<span style="color:blue">Type System Unification</span>]].
 +
 
 +
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden till programmet [[Kap_1_Algoritmer_och_programmering_(forts._2)#1.8_.C2.A0.C2.A0_Inl.C3.A4sning_av_data|<span style="color:blue">InputCs</span>]] i en C# Console Application. Kompilera och kör.
  
 
* &nbsp; &nbsp; Lös uppgifterna nedan, se [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span>], <i>Övningar till kapitel 1</i></b> <i>(sid 59):</i>
 
* &nbsp; &nbsp; Lös uppgifterna nedan, se [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span>], <i>Övningar till kapitel 1</i></b> <i>(sid 59):</i>

Versionen från 23 oktober 2022 kl. 19.45

        <<  Agenda          Dagens genomgång          Dagens övningar          Kursens planering          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Slutför tilläggsinstallationen samt konfigurationen av C# i VS enligt avsnitten 1.5 och 1.6.
  •     Mata in koden till programmet First i en C# Console Application. Kompilera och kör.
  •     Mata in koden till programmet InputCs i en C# Console Application. Kompilera och kör.
  •     Lös uppgifterna nedan, se kursboken, Övningar till kapitel 1 (sid 59):


Ovn 1 25 26.jpg


  Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 252-253.








Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.