Skillnad mellan versioner av "Övningar 7 (Algoritmer)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 16: | Rad 16: | ||
* Mata in Programmen [[Media: ArrayObj.pdf|<b><span style="color:blue">ArrayObj</span></b>]] och [[Media: ArrayRef.pdf|<b><span style="color:blue">ArrayRef</span></b>]]. Kompilera och kör. | * Mata in Programmen [[Media: ArrayObj.pdf|<b><span style="color:blue">ArrayObj</span></b>]] och [[Media: ArrayRef.pdf|<b><span style="color:blue">ArrayRef</span></b>]]. Kompilera och kör. | ||
* Mata in Klassen [[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper_(forts.)#Klassen_Fish|<b><span style="color:blue">Fish</span></b>]] och programmet [[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper_(forts.)#Programmet_ArrayOfRef|<b><span style="color:blue">ArrayOfRef</span></b>]]. Kompilera och kör. | * Mata in Klassen [[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper_(forts.)#Klassen_Fish|<b><span style="color:blue">Fish</span></b>]] och programmet [[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper_(forts.)#Programmet_ArrayOfRef|<b><span style="color:blue">ArrayOfRef</span></b>]]. Kompilera och kör. | ||
− | * | + | * Mata in Programmet [[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper_(forts.)#Programmet_ArrayParam|<b><span style="color:blue">ArrayParam</span></b>]]. Kompilera och kör. |
* Läs om <b><span style="color:red">Design pattern med UML</span></b> i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 93-96. | * Läs om <b><span style="color:red">Design pattern med UML</span></b> i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 93-96. | ||
* Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 3</i></b>, sid 136. | * Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 3</i></b>, sid 136. |
Versionen från 30 oktober 2022 kl. 12.06
<< Agenda | Innehåll & struktur | Genomgång | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in Programmen ArrayObj och ArrayRef. Kompilera och kör.
- Mata in Klassen Fish och programmet ArrayOfRef. Kompilera och kör.
- Mata in Programmet ArrayParam. Kompilera och kör.
- Läs om Design pattern med UML i kursboken, sid 93-96.
- Lös uppgifterna nedan, kursboken, Övningar till kapitel 3, sid 136.
Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 260-263.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.