Skillnad mellan versioner av "Övningar 13 (C/Cpp 23)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 16: | Rad 16: | ||
= <b><span style="color:#931136">Dagens övningar</span></b> = | = <b><span style="color:#931136">Dagens övningar</span></b> = | ||
<div class="border-divblue"> | <div class="border-divblue"> | ||
− | === <b>Viktigt: Slutför arbetet med [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(9)#Inl.C3.A4mningsuppgift_1|<span style="color:blue">Inlämningsuppgift 1</span>]].<br><br><math>\qquad\quad\;\,</math>Deadline för inlämningsuppgift 1 är <span style="color:red">i morgon</span>, ons 11/10.</b> === | + | === <b>Viktigt: Slutför arbetet med [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(9)#Inl.C3.A4mningsuppgift_1|<span style="color:blue">Inlämningsuppgift 1</span>]].<br><br><math>\qquad\quad\;\,</math>Deadline för inlämningsuppgift 1 är <span style="color:red">i morgon</span>, ons 11/10.</span></b> === |
</div> | </div> | ||
Versionen från 9 oktober 2023 kl. 17.57
Tis 10 okt, kl 9-12
<< Agenda | Genomgång 13 | Övningar 13 | Planering | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
Viktigt: Slutför arbetet med Inlämningsuppgift 1.
\(\qquad\quad\;\,\)Deadline för inlämningsuppgift 1 är i morgon, ons 11/10.</span>
- Mata in koden GissaTal_1.cpp, kompilera och kör.
- Mata in koden Switch.cpp, kompilera och kör.
- Mata in koden GissaTal_2.cpp, kompilera och kör.
- Använd samma projekt i Visual Studio som hittills.
- Mata in koden Collatz.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Lös övning 6.4-6.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 6, sid 161).
Copyright © 2023. All Rights Reserved.