Skillnad mellan versioner av "Kap 9 Arrays och vektorer (29)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 64: | Rad 64: | ||
= <b><span style="color:#931136">10.2 Definition och initiering av en pekare</span></b> = | = <b><span style="color:#931136">10.2 Definition och initiering av en pekare</span></b> = | ||
− | <div class=" | + | <div class="ovnC"> |
=== <b><span style="color:#931136">Programmet Pointer</span></b> === | === <b><span style="color:#931136">Programmet Pointer</span></b> === | ||
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Pointer.jpg]]</div> | <div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Pointer.jpg]]</div> |
Versionen från 6 november 2023 kl. 19.12
Innehåll
Tis 7 nov, kl 9-12
<< Agenda | Genomgång 29 | Övningar 29 | Planering | Nästa lektion >> |
Kap 9 Arrays och vektorer (forts.)
Genomgång av övn 9.6 i modularisering av krypteringen
Lösningsförslag
9.4 Kryptering av text med string
Kap 10 Pekare
10.1 Vad är en pekare?
Pekare = ett nytt parallellt system
En pekarvariabels värde = adressen till en vanlig variabel
10.2 Definition och initiering av en pekare
Gå vidare till: när du är klar med denna genomgång.
Copyright © 2023. All Rights Reserved.