Skillnad mellan versioner av "Lektion 10 (Inbyggd 24)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 25: Rad 25:
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
<b><big><big><span style="color:blue">
 
<b><big><big><span style="color:blue">
::[[Kap 4 Logik för blivande programmerare|<span style="color:blue">Kap 5 &nbsp; Fördjupning i C/C++ programmering</span>]]
+
::[[Kap 5 Fördjupning i C/C++ programmering|<span style="color:blue">Kap 5 &nbsp; Fördjupning i C/C++ programmering</span>]]
::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.1_.C2.A0.C2.A0Logiska_operatorer|<span style="color:blue">5.1 &nbsp; Array som parameter i funktioner</span>]]
+
::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.1_.C2.A0_Array_som_parameter_i_funktioner|<span style="color:blue">5.1 &nbsp; Array som parameter i funktioner</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_AND_OR|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet RefArray</span>]]
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.1_.C2.A0_Array_som_parameter_i_funktioner|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet RefArray</span>]]
::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.2_.C2.A0.C2.A0Datatypen_bool|<span style="color:blue">5.2 &nbsp; Sökning och sortering</span>]]
+
::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.2_.C2.A0_S.C3.B6kning_och_sortering|<span style="color:blue">5.2 &nbsp; Sökning och sortering</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_TruthTab|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet SearchTest</span>]]
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.2_.C2.A0_S.C3.B6kning_och_sortering|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet SearchTest</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Automatisk_typkonvertering_till_bool|<span style="color:blue"> &nbsp; Funktionen search()</span>]]
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.2_.C2.A0_S.C3.B6kning_och_sortering|<span style="color:blue"> &nbsp; Funktionen search()</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue"> &nbsp; Minimax-problemet</span>]]
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.2_.C2.A0_S.C3.B6kning_och_sortering|<span style="color:blue"> &nbsp; Minimax-problemet</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue"> &nbsp; Funktionen extrema()</span>]]
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.2_.C2.A0_S.C3.B6kning_och_sortering|<span style="color:blue"> &nbsp; Funktionen extrema()</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet  MinimaxTest</span>]]
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.2_.C2.A0_S.C3.B6kning_och_sortering|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet  MinimaxTest</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Logiken_i_Gissa_tal_spelet|<span style="color:blue"> &nbsp; Bubbelsortering</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Logiken_i_Gissa_tal_spelet|<span style="color:blue"> &nbsp; Bubbelsortering</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue"> &nbsp; Funktionen bubbleSort()</span>]]
 
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue"> &nbsp; Funktionen bubbleSort()</span>]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet  BubbleTest</span>]]
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.2_.C2.A0_S.C3.B6kning_och_sortering|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet  BubbleTest</span>]]
::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#4.4_.C2.A0.C2.A0_Testa_l.C3.B6senord_med_logiska_lagar|<span style="color:blue">5.3 &nbsp; Dynamisk minnesallokering]]
+
::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.3_.C2.A0_Dynamisk_minnesallokering|<span style="color:blue">5.3 &nbsp; Dynamisk minnesallokering]]
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#De_Morgans_lagar|<span style="color:blue"> &nbsp; Datorns interna minneshantering</span>]]­
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.3_.C2.A0_Dynamisk_minnesallokering|<span style="color:blue"> &nbsp; Datorns interna minneshantering</span>]]­
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_Passwd|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet Dynamic</span>]]­  
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.3_.C2.A0_Dynamisk_minnesallokering|<span style="color:blue"> &nbsp; Programmet Dynamic</span>]]­  
:::::[[Kap_4_Logik_för_blivande_programmerare#De_Morgans_lagar|<span style="color:blue"> &nbsp; ­Operatorerna new[ ] och delete[ ]</span>]]­
+
:::::[[Kap_5_Fördjupning_i_C/C%2B%2B_programmering#5.3_.C2.A0_Dynamisk_minnesallokering|<span style="color:blue"> &nbsp; ­Operatorerna new[ ] och delete[ ]</span>]]­
 
::[[Övningar 10 (Inbyggd 24)|<span style="color:blue">Övningar 10</span>]]
 
::[[Övningar 10 (Inbyggd 24)|<span style="color:blue">Övningar 10</span>]]
 
::[http://mathonline.se/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <span style="color:blue">Läsanvisning 10</span>]:
 
::[http://mathonline.se/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <span style="color:blue">Läsanvisning 10</span>]:

Versionen från 16 januari 2024 kl. 18.17

Ons 17 jan 2024, kl 9-12


        <<  Förra lektion          Lektion 10          Genomgång 10          Övningar 10          Nästa lektion  >>      


Dagens distanslektion


Agenda

Kap 5   Fördjupning i C/C++ programmering
5.1   Array som parameter i funktioner
  Programmet RefArray
5.2   Sökning och sortering
  Programmet SearchTest
  Funktionen search()
  Minimax-problemet
  Funktionen extrema()
  Programmet MinimaxTest
  Bubbelsortering
  Funktionen bubbleSort()
  Programmet BubbleTest
5.3   Dynamisk minnesallokering
  Datorns interna minneshantering­
  Programmet Dynamic­
  ­Operatorerna new[ ] och delete[ ]­
Övningar 10
Läsanvisning 10:
Kap 5 Fördjupning i C/C++ programmering, kursboken sid 101-123










Copyright © 2024 TechPages AB. All Rights Reserved.