Skillnad mellan versioner av "Övningar 11 (C/Cpp 23)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 6: | Rad 6: | ||
{{Not selected tab|[[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)|Genomgång 11]]}} | {{Not selected tab|[[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)|Genomgång 11]]}} | ||
{{Selected tab|[[Övningar 11 (C/Cpp 23)|Övningar 11]]}} | {{Selected tab|[[Övningar 11 (C/Cpp 23)|Övningar 11]]}} | ||
− | {{Not selected tab|[http://mathonline.se/Planering_Progr_Cpp_ht_23.pdf Planering]}} | + | <!-- {{Not selected tab|[http://mathonline.se/Planering_Progr_Cpp_ht_23.pdf Planering]}} --> |
{{Not selected tab|[[Lektion 12 (C/Cpp 23)|Nästa lektion >> ]]}} | {{Not selected tab|[[Lektion 12 (C/Cpp 23)|Nästa lektion >> ]]}} | ||
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| |
Versionen från 26 april 2024 kl. 13.22
<< Agenda | Genomgång 11 | Övningar 11 | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in koden Primitives.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden LimitsInt.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Char.cpp i en Console application, kompilera och kör.
- Använd samma projekt enligt instruktionerna i ETT projekt för ALLA konsolapplikationer.
- Mata in koden Char2Int.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Int2Char.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Ascii.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Escape.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 5, sid 127).
Copyright © 2023. All Rights Reserved.