Skillnad mellan versioner av "Kap 3 C Cpp programmering (forts. 2)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 17: | Rad 17: | ||
:Bläddra igenom kursboken<span>:</span> | :Bläddra igenom kursboken<span>:</span> | ||
<math> \qquad\;\;\, </math><div class="smallBox">[http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">int-regeln</span></b>], sid 45</div><math> \qquad\;\;\, </math> | <math> \qquad\;\;\, </math><div class="smallBox">[http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">int-regeln</span></b>], sid 45</div><math> \qquad\;\;\, </math> | ||
− | :Kör programmet [http:// | + | :Kör programmet [http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">IntRule</span></b>], sid 45.<math> \quad </math> |
</big></big> | </big></big> | ||
</div> | </div> | ||
Rad 26: | Rad 26: | ||
<big><big> | <big><big> | ||
:Bläddra igenom kursboken, sid 60. | :Bläddra igenom kursboken, sid 60. | ||
− | :Kör programmen [http:// | + | :Kör programmen [http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue"> PromotInt</span></b>], sid 61 |
− | :och <math> \qquad\qquad\quad</math>[http:// | + | :och <math> \qquad\qquad\quad</math>[http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">PromotDec</span></b>], sid 62.<math> \quad </math> |
</big></big> | </big></big> | ||
</div> | </div> | ||
Rad 44: | Rad 44: | ||
<big><big> | <big><big> | ||
:Bläddra igenom kursboken<span>:</span> | :Bläddra igenom kursboken<span>:</span> | ||
− | <math> \qquad\;\;\, </math><div class="smallBox">[http:// | + | <math> \qquad\;\;\, </math><div class="smallBox">[http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">Luriga else</span></b>], sid 64.</div><math> \qquad\;\;\, </math> |
− | :Kör programmen <math> \;\; </math>[http:// | + | :Kör programmen <math> \;\; </math>[http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">TrickyElse</span></b>], sid 64. |
− | :och <math> \qquad\qquad\quad\;\; </math>[http:// | + | :och <math> \qquad\qquad\quad\;\; </math>[http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">NestdIfElse</span></b>], sid 66.<math> \quad </math> |
</big></big> | </big></big> | ||
</div> | </div> | ||
Rad 55: | Rad 55: | ||
<big><big> | <big><big> | ||
:Bläddra igenom kursboken, sid 67.<math> \quad </math> | :Bläddra igenom kursboken, sid 67.<math> \quad </math> | ||
− | :Kör programmet [http:// | + | :Kör programmet [http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">SwitchInequ</span></b>], sid 67-68.<math> \quad </math> |
</big></big> | </big></big> | ||
</div> | </div> | ||
Rad 64: | Rad 64: | ||
<big><big> | <big><big> | ||
:Bläddra igenom kursboken, sid 69. | :Bläddra igenom kursboken, sid 69. | ||
− | :Kör programmet [http:// | + | :Kör programmet [http://87.106.119.154/sharedfiles/Boken_Systemutv_Inb_Syst.pdf <b><span style="color:blue">Random</span></b>], sid 70.<math> \quad </math> |
</big></big> | </big></big> | ||
</div> | </div> |
Versionen från 3 september 2024 kl. 14.59
<< Agenda | Innehåll & struktur | Dagens genomgång | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Automatisk typkonvertering vid aritmetiska operationer
- Bläddra igenom kursboken:
int-regeln, sid 45
\( \qquad\;\;\, \)
- Kör programmet IntRule, sid 45.\( \quad \)
Befordringsregeln
- Bläddra igenom kursboken, sid 60.
- Kör programmen PromotInt, sid 61
- och \( \qquad\qquad\quad\)PromotDec, sid 62.\( \quad \)
Automatisk typkonvertering från int till bool
- Bläddra igenom kursboken, sid 63.\( \quad \)
3.8 Mer om flervägsval
- Bläddra igenom kursboken:
Luriga else, sid 64.
\( \qquad\;\;\, \)
- Kör programmen \( \;\; \)TrickyElse, sid 64.
- och \( \qquad\qquad\quad\;\; \)NestdIfElse, sid 66.\( \quad \)
switch med tomma case-satser
3.9 Hantering av slumptal
Copyright © 2023 TechPages AB. All Rights Reserved.