Skillnad mellan versioner av "Övningar 11 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 17: Rad 17:
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Primitives|<b><span style="color:blue">Primitives.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Primitives|<b><span style="color:blue">Primitives.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(10)#Programmet_LimitsInt|<b><span style="color:blue">LimitsInt.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_LimitsInt|<b><span style="color:blue">LimitsInt.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Char|<b><span style="color:blue">Char.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Char|<b><span style="color:blue">Char.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.

Versionen från 16 oktober 2024 kl. 11.35

        <<  Agenda          Genomgång 11          Övningar 11          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Mata in koden Primitives.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden LimitsInt.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Char2Int.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Int2Char.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Ascii.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Escape.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 5, sid 127).


Ovn 5 1 7a.jpg








Copyright © 2023. All Rights Reserved.