Skillnad mellan versioner av "Övningar 11 (C/Cpp 23)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 20: | Rad 20: | ||
* Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Char|<b><span style="color:blue">Char.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör. | * Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Char|<b><span style="color:blue">Char.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör. | ||
− | + | <!-- | |
− | * Använd samma projekt enligt instruktionerna i [[Media: ETT_proj_alla_Cpp.pdf|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]]. | + | * Använd samma projekt enligt instruktionerna i [[Media: ETT_proj_alla_Cpp.pdf|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]]. |
− | + | --> | |
* Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Char2Int|<b><span style="color:blue">Char2Int.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. | * Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Char2Int|<b><span style="color:blue">Char2Int.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. | ||
Versionen från 16 oktober 2024 kl. 11.37
<< Agenda | Genomgång 11 | Övningar 11 | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in koden Primitives.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden LimitsInt.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Char.cpp i en Console application, kompilera och kör.
- Mata in koden Char2Int.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Int2Char.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Ascii.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Escape.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 5, sid 127).
Copyright © 2023. All Rights Reserved.