Skillnad mellan versioner av "Övningar 11 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 31: Rad 31:
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  
* &nbsp; &nbsp; Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur [https://sharedfiles.mathonline.se/Boken%20Programmering%20i%20C%20och%20Cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], övningar till kap 5, sid 127).
+
* &nbsp; &nbsp; Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur [https://sharedfiles.mathonline.se/Boken%20Programmering%20i%20C%20och%20Cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], övningar till kap 5, sid 125).
 
</big>
 
</big>
 
</div>
 
</div>

Versionen från 16 oktober 2024 kl. 11.39

        <<  Agenda          Genomgång 11          Övningar 11          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Mata in koden Primitives.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden LimitsInt.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Int2Char.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Ascii.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Escape.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 5, sid 125).


Ovn 5 1 7a.jpg








Copyright © 2023. All Rights Reserved.