Skillnad mellan versioner av "Övningar 11 (C/Cpp 23)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 31: | Rad 31: | ||
* Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. | * Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. | ||
− | * Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur [https://sharedfiles.mathonline.se/Boken%20Programmering%20i%20C%20och%20Cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], övningar till kap 5, sid | + | * Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur [https://sharedfiles.mathonline.se/Boken%20Programmering%20i%20C%20och%20Cpp.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], övningar till kap 5, sid 125). |
</big> | </big> | ||
</div> | </div> |
Versionen från 16 oktober 2024 kl. 11.39
<< Agenda | Genomgång 11 | Övningar 11 | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in koden Primitives.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden LimitsInt.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Char.cpp i en Console application, kompilera och kör.
- Mata in koden Char2Int.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Int2Char.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Ascii.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Escape.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 5, sid 125).
Copyright © 2023. All Rights Reserved.