Skillnad mellan versioner av "Lektion 21 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 16: Rad 16:
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
<big><big><b>
 
<big><big><b>
::Genomgång av [[Övningar_20_(C/Cpp_23)|<span style="color:blue">Övning 7.7</span>]]
+
::<span style="color:blue">Genomgång av [[Övningar_20_(C/Cpp_23)|Övning 7.7]]</span>
 
::::[[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler|<span style="color:blue"> &nbsp; Lösningsförslag</span>]]
 
::::[[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler|<span style="color:blue"> &nbsp; Lösningsförslag</span>]]
 
::[[Kap_8_Klasser|<span style="color:blue">Kap 3 &nbsp; Klasser</span>]]
 
::[[Kap_8_Klasser|<span style="color:blue">Kap 3 &nbsp; Klasser</span>]]

Versionen från 12 januari 2025 kl. 17.19

        <<  Förra lektion          Lektion 21          Genomgång 21          Övningar 21          Nästa lektion  >>      


Agenda

Genomgång av Övning 7.7
  Lösningsförslag
Kap 3   Klasser
3.1   Vad är objektorienterad programmering (OOP)?
  Objekt, klass, datamedlem och metod
  OOP:s tre hörnstenar
  Inkapsling och klassens konstruktor
  Arv och Polymorfism
  Klassdiagram
3.2   Vägen till OOP
  Programmet All_in_main() utan modularisering
  Steg 1: modularisering på funktionsnivå (procedural)
  Parametrisering
  Prorammet Procedure
  Steg 2: modularisering på klassnivå (objektorienterad)
  Vår första klass: klassen Circle
  Programmet CircleTest
  Klassbegreppet
Övningar 21
Läsanvisning 21: Kursboken sid 79-94









Copyright © 2024 Lieta AB. All Rights Reserved.