Skillnad mellan versioner av "Innehåll Programmering 2"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 16: | Rad 16: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td> | <td> | ||
− | <big><span style="color:blue">Kapitel 1 | + | <big><span style="color:blue">Kapitel 1 Programmering och algoritmer</span></big> |
− | ::[[Lektion 1 ( | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|1.1 Programmeringens historia I]] |
− | ::[[Lektion 1 ( | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|1.2 Olika paradigm inom programmering]] |
− | ::[[Lektion 1 ( | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|1.3 Algoritmer och deras beskrivning]] |
− | <big><span style="color:blue">Kapitel 2 | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|1.4 Pseudokod och flödesschema]] |
+ | <big><span style="color:blue">Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer</span></big> | ||
− | ::[[Lektion 3 ( | + | ::[[Lektion 3 (Algoritmer)|2.1 Programmeringens historia II]] |
− | ::[[Lektion 3 ( | + | ::[[Lektion 3 (Algoritmer)|2.2 En Open Source IDE: Borland C++]] |
− | ::[[Lektion 3 ( | + | ::[[Lektion 3 (Algoritmer)|2.3 Att bygga en egen IDE med en editor]] |
− | ::[[Lektion 3 ( | + | ::[[Lektion 3 (Algoritmer)|2.4 Att köra program från kommandofönstret]] |
− | <big><span style="color:blue">Kapitel 3 | + | <big><span style="color:blue">Kapitel 3 Fortsättning med C++</span></big> |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.1 Utskrift till en grafisk miljö i C++]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.2 Olika beteenden i olika miljöer]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.3 Unicode]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.4 Svenska tecken i olika miljöer]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.5 Objektorienterad initiering]] |
− | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.6 Automatisk typkonvertering]] | |
− | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.7 Rekursion]] | |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.8 Mer om flervägsval]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.9 Misslyckad modularisering]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.10 Referenser]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.11 Parameteröverföringsmetoder]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.12 In- och utparametrar]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | ::[[Lektion 4 (Algoritmer)|3.13 Överlagring av funktioner]] |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | |
− | ::[[Lektion 4 ( | + | |
− | + | ||
</td> | </td> | ||
<td> | <td> |
Versionen från 22 juli 2025 kl. 21.07
Kursens presenation | Innehåll och struktur | Centralt innehåll | Sex projektuppgifter | Lektion 1 >> |
Kapitel 1 Programmering och algoritmer Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer Kapitel 3 Fortsättning med C++
|
Kapitel 5 Enkla datatyper Kapitel 6 Kontrollstrukturer Kapitel 7 Funktioner |
Kapitel 8 Arrays och vektorer Kapitel 9 Klasser Kapitel 10 Filhantering
|
![]()
|
Copyright © 2025 Lieta AB. All Rights Reserved.