Skillnad mellan versioner av "Innehåll Programmering 2"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 48: | Rad 48: | ||
<big><span style="color:blue">Kapitel 4 Objektorienterad programmering</span></big> | <big><span style="color:blue">Kapitel 4 Objektorienterad programmering</span></big> | ||
− | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.1 Vad är objektorienterad programmering?]] | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?]] |
− | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.2 Vägen till | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.2 Vägen till OOP]] |
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.3 Inkapsling]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.3 Inkapsling]] | ||
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.4 Konstruktor]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.4 Konstruktor]] | ||
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.5 Accessmetoder]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.5 Accessmetoder]] | ||
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.6 Klass som egendefinierad datatyp]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.6 Klass som egendefinierad datatyp]] | ||
− | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.7 Metoder i | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.7 Metoder i OOP]] |
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.8 Komposition]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.8 Komposition]] | ||
::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.9 Arv]] | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.9 Arv]] |
Versionen från 23 juli 2025 kl. 12.28
Kursens presenation | Innehåll och struktur | Centralt innehåll | Sex projektuppgifter | Lektion 1 >> |
Kapitel 1 Programmering och algoritmer Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer Kapitel 3 Fortsättning med C++
|
Kapitel 4 Objektorienterad programmering Kapitel 5 Logik för blivande programmerare
|
Kapitel 6 Pekare Kapitel 7 Fördjupning i C++ programmering
|
![]()
|
Copyright © 2025 Lieta AB. All Rights Reserved.