Skillnad mellan versioner av "Övningar 9 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 17: Rad 17:
 
<big>
 
<big>
 
<!-- * &nbsp; &nbsp; Använd samma projekt enligt instruktionerna i [[Media: ETT_proj_alla_Cpp.pdf|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]]. -->
 
<!-- * &nbsp; &nbsp; Använd samma projekt enligt instruktionerna i [[Media: ETT_proj_alla_Cpp.pdf|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]]. -->
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(8)#Programmet_ArrayDef|<b><span style="color:blue">ArrayDef.cpp</span></b>]], kompilera och kör.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(9)#Programmet_ArrayDef|<b><span style="color:blue">ArrayDef.cpp</span></b>]], kompilera och kör.
  
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(8)#Programmet_ArrayInit|<b><span style="color:blue">ArrayInit.cpp</span></b>]], kompilera och kör.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(9)#Programmet_ArrayInit|<b><span style="color:blue">ArrayInit.cpp</span></b>]], kompilera och kör.
  
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(9)#Programmet_Random|<b><span style="color:blue">Random.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_4_Grundbegrepp_i_programmering_(9)#Programmet_Random|<b><span style="color:blue">Random.cpp</span></b>]] i en [[Kap_2_Programmeringsmiljön#2.3_.C2.A0.C2.A0_C.2B.2B_Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.

Versionen från 27 september 2025 kl. 14.42

        <<  Agenda          Genomgång 9          Övningar 9          Innehåll & struktur          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Mata in koden Max.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Lös övningarna 4.5-4.7, nedan (ur kursboken, övningar till kap 4, sid 109).







Copyright © 2023. All Rights Reserved.