Skillnad mellan versioner av "Övningar 2 (C/Cpp)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 49: | Rad 49: | ||
− | = <b><span style="color:#931136">När du svarat på frågorna ovan kan du fortsätta med [[Övningar 3 (C/Cpp)|Övningar 3]]</span></b> = | + | = <b><span style="color:#931136">När du svarat på frågorna ovan kan du fortsätta med [[Övningar 3 (C/Cpp)|<span style="color:blue">Övningar 3</span>]]</span></b> = |
Versionen från 25 september 2022 kl. 12.02
<< Agenda | Dagens genomgång | Dagens övningar | Kursens planering | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
Läs texten Varför programmering? .
Frågor om texten
2.1 Vad tycker du om Steve Jobs' påstående att programmering lär oss att tänka?
2.2 Hur tolkar du termen artificiell intelligens (AI)? Tror du att maskiner kan (lära sig) tänka?
2.3 Försök att med egna ord beskriva algoritmiskt tänkande.
2.4 Hur skulle du definiera begreppet algoritm?
2.5 Använder du i vardagen algoritmer? Om ja, nämn några exempel.
2.6 Vad har algoritmiskt tänkande med programmering att göra?
2.7 Beskriv vad som menas med modularisering.
Övningar till kap 2 Introduktion till programmering
När du svarat på frågorna ovan kan du fortsätta med Övningar 3
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.