Skillnad mellan versioner av "Övningar 4 (C/Cpp)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 3: | Rad 3: | ||
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" | | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" | | ||
{{Not selected tab|[[Lektion 4 (C/Cpp)| << Agenda]]}} | {{Not selected tab|[[Lektion 4 (C/Cpp)| << Agenda]]}} | ||
− | {{Not selected tab|[[Kap | + | {{Not selected tab|[[Kap 4 Grundbegrepp i programmering|Dagens genomgång]]}} |
{{Selected tab|[[Övningar 4 (C/Cpp)|Dagens övningar]]}} | {{Selected tab|[[Övningar 4 (C/Cpp)|Dagens övningar]]}} | ||
{{Not selected tab|[[Planering C/Cpp|Kursens planering]]}} | {{Not selected tab|[[Planering C/Cpp|Kursens planering]]}} |
Versionen från 27 september 2022 kl. 17.49
<< Agenda | Dagens genomgång | Dagens övningar | Kursens planering | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in koden till programmet Programmet Datatype i en Console Application i Visual Studio.
Kompilera och kör. Använd samma projekt som du skapat tidigare.
- Mata in koden till programmet Programmet Variable. Kompilera och kör i samma projekt.
- Mata in koden till programmen Programmen NoInitial och Programmer DefInitial.
- Läs om Datatyper och Variabler kursboken, sid 48-53, speciellt om:.
Identifierare och regler för namngivning av identifierare i kursboken, sid 52, samt:
Rekommendationer för namngivning, sid 53.
- Lösa övningarna nedan (Övningar till kap 4, kursboken, sid 70):
Övningar till Kap 4 Grundbegrepp i programmering
Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 229-231.
Blir du klar med övningen ovan kan du, om du vill, gå vidare till Lektion 6.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.