Skillnad mellan versioner av "Övningar 13 (C/Cpp)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 15: | Rad 15: | ||
<div class="ovnE"> | <div class="ovnE"> | ||
<big> | <big> | ||
− | * Mata in programmen [[Media: Kap_9_Pekareb.pdf|<b><span style="color:blue">PointArithm</span></b>]] (sid 20) och [[Media: Kap_9_Pekareb.pdf|<b><span style="color:blue">Initials</span></b>]] i VS. Kompilera och kör. | + | * Mata in programmen [[Media: Kap_9_Pekareb.pdf|<b><span style="color:blue">PointArithm</span></b>]] (sid 20) och [[Media: Kap_9_Pekareb.pdf|<b><span style="color:blue">Initials</span></b>]] (sid 21) i VS. Kompilera och kör. |
* Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör: | * Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör: |
Versionen från 15 oktober 2022 kl. 20.31
<< Agenda | Dagens genomgång Pekare | Dagens genomgång Klasser | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in programmen PointArithm (sid 20) och Initials (sid 21) i VS. Kompilera och kör.
- Mata in följande program resp. klasser i VS. Kompilera och kör:
All_in_main (sid 9) Procedure (sid 14) Circle (sid 17) Obj_Oriented (sid 17)
- Läs om Vad är en pekare? i kursboken, sid 180-181.
- Läs om Adress- och värdeoperatorn i kursboken, sid 183-188.
- Läs om Asteriskens två olika betydelser i kursboken, sid 187-188.
- Läs om Operatorn new i kursboken, sid 191-194.
- Läs om Pekare och array i kursboken, sid 195-198.
- Lösa övningarna nedan (Övningar till kap 9, kursboken, sid 204):
Övningar till Kap 9 Pekare
Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 262-264.
Blir du klar med övningarna ovan fortsätt med Projektuppgiften Labyrint.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.