Skillnad mellan versioner av "Kap 2 Logik för blivande programmerare"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 66: | Rad 66: | ||
− | = <b><span style="color:#931136">Gissa tal | + | = <b><span style="color:#931136">Logiken i Gissa tal spelet</span></b> = |
<div class="ovnC"> | <div class="ovnC"> | ||
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image:Gissa tal_spelets logik.jpg]]</div> | <div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image:Gissa tal_spelets logik.jpg]]</div> |
Versionen från 27 oktober 2022 kl. 16.09
Innehåll
<< Agenda | Innehåll & struktur | Dagens genomgång | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
2.1 Logiska operatorer
Sanningstabeller
Klassen DateTime
2.2 Datatypen bool
2.3 NEGATION som logisk operator
NEGATIONens sanningstabell
Logiken i Gissa tal spelet
Gå vidare med Dagens övningar när du är klar med all läsning ovan.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.