Skillnad mellan versioner av "Kap 2 Logik för blivande programmerare"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
 
Rad 1: Rad 1:
__TOC__
+
__NOTOC__
 
{| border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="30" width="100%"
 
{| border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="30" width="100%"
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  

Nuvarande version från 27 oktober 2022 kl. 16.29

        <<  Agenda          Innehåll & struktur          Dagens genomgång          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


2.1   Logiska operatorer

Programmet AND_OR

Programmet AND OR 1.jpg


Programmet AND OR 2.jpg


Sanningstabeller

Sanningstabell OCH.jpg


Sanningstabell ELLER.jpg


Klassen DateTime

Klassen DateTimea.jpg


2.2   Datatypen bool

Programmet TruthTab

Programmet TruthTab.jpg


Sanningstabeller som körresultat

TruthTab Korres.jpg


2.3   NEGATION som logisk operator

Programmet GuessNEG

2 3 Negation.jpg


Körresultat

2 3 Negation Korres.jpg


NEGATIONens sanningstabell

2 3 Negation ST.jpg


Logiken i Gissa tal spelet

Gissa tal spelets logik.jpg


2.4   Programserien Testa lösenord

Programmet Passwd

2 4 Passwd.jpg


Gå vidare med Dagens övningar när du är klar med all läsning ovan.










Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.