Skillnad mellan versioner av "Övningar 7 (Algoritmer)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 18: | Rad 18: | ||
* Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]] och [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]]. | * Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]] och [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]]. | ||
* Läs om <b><span style="color:red">Design pattern med UML</span></b> i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 93-96. | * Läs om <b><span style="color:red">Design pattern med UML</span></b> i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 93-96. | ||
− | * Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 3</i></b>, sid | + | * Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 3</i></b>, sid 136. |
</big> | </big> | ||
</div> | </div> |
Versionen från 30 oktober 2022 kl. 11.54
<< Agenda | Innehåll & struktur | Genomgång | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in Programmet PasswdCaps. Kompilera och kör.
- Läs om De Morgans lagar, Mängdoperationer och deras logik.
- Läs om Cartesisk produkt och Vad är OOP?.
- Läs om Design pattern med UML i kursboken, sid 93-96.
- Lös uppgifterna nedan, kursboken, Övningar till kapitel 3, sid 136.
Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 257-260.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.