Skillnad mellan versioner av "Övningar 7 (Algoritmer)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 14: | Rad 14: | ||
<div class="ovnE"> | <div class="ovnE"> | ||
<big> | <big> | ||
− | * Mata in | + | * Mata in Programmen [[Media: ArrayObj.pdf|<b><span style="color:blue">ArrayObj</span></b>]] och [[Media: ArrayRef.pdf|<b><span style="color:blue">ArrayRef</span></b>]]. Kompilera och kör. |
* Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#De_Morgans_lagar|<b><span style="color:blue">De Morgans lagar</span></b>]], [http://www.taifun.se/images/stories/Mangder.pdf <b><span style="color:blue">Mängdoperationer och deras logik</span></b>]. | * Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#De_Morgans_lagar|<b><span style="color:blue">De Morgans lagar</span></b>]], [http://www.taifun.se/images/stories/Mangder.pdf <b><span style="color:blue">Mängdoperationer och deras logik</span></b>]. | ||
* Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]] och [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]]. | * Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]] och [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]]. |
Versionen från 30 oktober 2022 kl. 11.59
<< Agenda | Innehåll & struktur | Genomgång | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in Programmen ArrayObj och ArrayRef. Kompilera och kör.
- Läs om De Morgans lagar, Mängdoperationer och deras logik.
- Läs om Cartesisk produkt och Vad är OOP?.
- Läs om Design pattern med UML i kursboken, sid 93-96.
- Lös uppgifterna nedan, kursboken, Övningar till kapitel 3, sid 136.
Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 260-263.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.