Skillnad mellan versioner av "Övningar 3 (OOP)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 16: Rad 16:
 
<big>
 
<big>
 
* &nbsp; Mata in klasserna [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Klassen_Date|<b><span style="color:blue">Date</span></b>]], [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Klassen_Employ|<b><span style="color:blue">Employ</span></b>]] och programmet [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Programmet_Composition|<b><span style="color:blue">Composition</span></b>]]. Kompilera och kör.
 
* &nbsp; Mata in klasserna [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Klassen_Date|<b><span style="color:blue">Date</span></b>]], [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Klassen_Employ|<b><span style="color:blue">Employ</span></b>]] och programmet [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Programmet_Composition|<b><span style="color:blue">Composition</span></b>]]. Kompilera och kör.
* &nbsp; Mata in klassen [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts.)#Exempel:_Klassen_Circle|<b><span style="color:blue">Circle</span></b>]] och programmet [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts.)#Programmet_Encapsulationt|<b><span style="color:blue">Encapsulation</span></b>]]. Kompilera och kör.
+
* &nbsp; Mata in klasserna [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Super-_eller_basklassen_Person|<b><span style="color:blue">Person</span></b>]], [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Subklassen_Employee|<b><span style="color:blue">Employee</span></b>]] och programmet [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts._2)#Programmet_Inheritance|<b><span style="color:blue">Inheritance</span></b>]]. Kompilera och kör.
 
* &nbsp; Mata in klassen [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts.)#Flera_konstruktorer:_Klassen_Account|<b><span style="color:blue">Account</span></b>]] och programmet [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts.)#Programmet_CreateAccount|<b><span style="color:blue">CreateAccount</span></b>]]. Kompilera och kör.
 
* &nbsp; Mata in klassen [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts.)#Flera_konstruktorer:_Klassen_Account|<b><span style="color:blue">Account</span></b>]] och programmet [[Kap_1_Objektorienterad_programmering_(forts.)#Programmet_CreateAccount|<b><span style="color:blue">CreateAccount</span></b>]]. Kompilera och kör.
 
* &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Användning av klasser</span></b> i [[Kursboken i YH-kursen Objektorienterad programmering och design|<b><span style="color:blue">kursboken</span></b>]], sid 22-27.
 
* &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Användning av klasser</span></b> i [[Kursboken i YH-kursen Objektorienterad programmering och design|<b><span style="color:blue">kursboken</span></b>]], sid 22-27.

Versionen från 24 november 2022 kl. 23.44

        <<  Agenda          Dagens genomgång          Dagens övningar          Innehåll & struktur          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar


Lös uppgifterna nedan:

Ovn 1 7 8.jpg


Ovn 1 7 8 2.jpg


Ovn 1 7 8 3.jpg


Ovn 1 7 8 4a.jpg


  Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 175-177.







Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.