Skillnad mellan versioner av "Lektion 4 (OOP)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 28: Rad 28:
 
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Huvudprogrammet_EmploTest|<span style="color:blue">Huvudprogrammet EmploTest</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Huvudprogrammet_EmploTest|<span style="color:blue">Huvudprogrammet EmploTest</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Skrivning_till_fil|<span style="color:blue">Skrivning till fil</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Skrivning_till_fil|<span style="color:blue">Skrivning till fil</span>]]
::[[Kap 2 Objektorienterad design|<span style="color:blue">Kap 3 Metoder i OOP</span>]]
+
::[[Kap 3 Metoder i OOP|<span style="color:blue">Kap 3 Metoder i OOP</span>]]
 
::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#2.1_.C2.A0_Modellering_med_UML|<span style="color:blue">3.1 Accessmetoder</span>]]
 
::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#2.1_.C2.A0_Modellering_med_UML|<span style="color:blue">3.1 Accessmetoder</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Projekt_L.C3.B6nespecifikation|<span style="color:blue">­­Get- och Set-metoder</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Objektorienterad_design#Projekt_L.C3.B6nespecifikation|<span style="color:blue">­­Get- och Set-metoder</span>]]

Versionen från 27 november 2022 kl. 10.20

v 48, ht 2022


        <<  Förra lektion          Innehåll & struktur          Dagens genomgång          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 2 Objektorienterad design
2.1 Modellering med UML
­­UML design och modellering i fyra steg
Klassdiagram
2.2 Implementation av modellen
Klasserna Time och Employee
Array av referenser
Huvudprogrammet EmploTest
Skrivning till fil
Kap 3 Metoder i OOP
3.1 Accessmetoder
­­Get- och Set-metoder
3.2 Property
Dagens övningar










Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.