Skillnad mellan versioner av "Övningar 5 (OOP)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 22: Rad 22:
  
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in klassen [[Kap_3_Metoder_i_OOP#Klassen_EmplP|<b><span style="color:blue">EmplP</span></b>]] och programmet [[Kap_3_Metoder_i_OOP#Programmet_Property|<b><span style="color:blue">Property</span></b>]]. Kompilera och exekvera.  
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in klassen [[Kap_3_Metoder_i_OOP#Klassen_EmplP|<b><span style="color:blue">EmplP</span></b>]] och programmet [[Kap_3_Metoder_i_OOP#Programmet_Property|<b><span style="color:blue">Property</span></b>]]. Kompilera och exekvera.  
 +
 +
* &nbsp; &nbsp; Mata in programmet [[Variablers_livslängd_%26_Överskuggning_av_variabler#Programmet_Block|<b><span style="color:blue">Block</span></b>]]. Kompilera och exekvera.
  
 
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Accessmetoder</span></b> , sid 76-81, inkl. <b><span style="color:red">Property</span></b>, sid 79-81.
 
* &nbsp; &nbsp; Läs om <b><span style="color:red">Accessmetoder</span></b> , sid 76-81, inkl. <b><span style="color:red">Property</span></b>, sid 79-81.

Versionen från 27 november 2022 kl. 18.16

        <<  Agenda          Dagens genomgång          Dagens övningar          Innehåll & struktur          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

          använda ca. hälften av övningstiden för inlämnings- och projektuppgiften.

  •     Mata in klassen Empl och programmet GetSet. Kompilera och exekvera.
  •     Mata in klassen EmplP och programmet Property. Kompilera och exekvera.
  •     Mata in programmet Block. Kompilera och exekvera.
  •     Läs om Accessmetoder , sid 76-81, inkl. Property, sid 79-81.
  •     Lös uppgifterna nedan:


Övningar 3.1 & 3.2

Ovn 3 1 2.jpg


  Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i slutet av kursboken, sid 174-176.






Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.