Skillnad mellan versioner av "Lektion 1 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 35: Rad 35:
 
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.1_.C2.A0.C2.A0_Vad_.C3.A4r_programmering.3F|<span style="color:blue">1.1 Vad är programmering?</span>]]
 
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.1_.C2.A0.C2.A0_Vad_.C3.A4r_programmering.3F|<span style="color:blue">1.1 Vad är programmering?</span>]]
 
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.2_.C2.A0.C2.A0_Kompilering_och_exekvering|<span style="color:blue">1.2 Kompilering och exekvering</span>]]
 
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.2_.C2.A0.C2.A0_Kompilering_och_exekvering|<span style="color:blue">1.2 Kompilering och exekvering</span>]]
+++
+
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Editorer_.26_IDE|<span style="color:blue">Editorer & IDE</span>]]
:::::[[Kap_2_Introduktion_till_programmering#Vad_.C3.A4r_ett_program_i_C.2FC.2B.2B.3F|<span style="color:blue">Vad är ett program i C/C++?</span>]]
+
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Regler_f.C3.B6r_fil.C3.A4ndelser|<span style="color:blue">Regler för filändelser</span>]]
:::::[[Kap_2_Introduktion_till_programmering#Funktionen_main.28.29|<span style="color:blue">Funktionen main()</span>]]
+
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Att_hantera_fil.C3.A4ndelser|<span style="color:blue">Att hantera filändelser</span>]]
 +
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Olika_typer_av_fel|<span style="color:blue">Olika typer av fel</span>]]
 
::[[Övningar 2 (C/Cpp)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
 
::[[Övningar 2 (C/Cpp)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
 
</b></big></big>
 
</b></big></big>

Versionen från 10 juli 2023 kl. 01.21

Mån 18 sep, kl 13-16


       Kursens prel. planering          Lektion 1          Genomgång 1          Övningar 1          Nästa lektion  >>      


Klicka på följande länk för att ansluta dig till:


Dagens distanslektion   (Möteskoden kommer att aktiveras när det är dags.)


Närvaron registreras i början och i slutet av lektionen.


Agenda

Kap 1 Introduktion till programmering
1.1 Vad är programmering?
1.2 Kompilering och exekvering
Editorer & IDE
Regler för filändelser
Att hantera filändelser
Olika typer av fel
Dagens övningar










Copyright © 2023. All Rights Reserved.