Skillnad mellan versioner av "Lektion 2 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 31: Rad 31:
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
<big><big><b>
 
<big><big><b>
::[[Kap 1 Introduktion till programmering (C/Cpp 23)|<span style="color:blue">Kap 1 Introduktion till programmering</span>]]
+
::[[Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)|<span style="color:blue">Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)</span>]]
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.1_.C2.A0.C2.A0_Vad_.C3.A4r_programmering.3F|<span style="color:blue">1.1 Vad är programmering?</span>]]
+
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.1_.C2.A0.C2.A0_Vad_.C3.A4r_programmering.3F|<span style="color:blue">1.3 Programmeringens historia</span>]]
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.2_.C2.A0.C2.A0_Kompilering_och_exekvering|<span style="color:blue">1.2 Kompilering och exekvering</span>]]
+
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.2_.C2.A0.C2.A0_Kompilering_och_exekvering|<span style="color:blue">1.4 Vad är objektorienterad programmering?</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Editorer_.26_IDE|<span style="color:blue">Editorer & IDE</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Editorer_.26_IDE|<span style="color:blue">Editorer & IDE</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Regler_f.C3.B6r_fil.C3.A4ndelser|<span style="color:blue">Regler för filändelser</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Regler_f.C3.B6r_fil.C3.A4ndelser|<span style="color:blue">Regler för filändelser</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Att_hantera_fil.C3.A4ndelser|<span style="color:blue">Att hantera filändelser</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Att_hantera_fil.C3.A4ndelser|<span style="color:blue">Att hantera filändelser</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Olika_typer_av_fel|<span style="color:blue">Olika typer av fel</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Olika_typer_av_fel|<span style="color:blue">Olika typer av fel</span>]]
 +
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.2_.C2.A0.C2.A0_Kompilering_och_exekvering|<span style="color:blue">1.5 Om programmeringsspråken C och C++</span>]]
 
::[[Övningar 2 (C/Cpp 23)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
 
::[[Övningar 2 (C/Cpp 23)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
 
</b></big></big>
 
</b></big></big>

Versionen från 10 juli 2023 kl. 13.14

Tis 19 sep, kl 9-12


        <<  Förra lektion          Lektion 2          Genomgång 2          Övningar 2          Nästa lektion  >>      


Klicka på följande länk för att ansluta dig till:


Dagens distanslektion   (Möteskoden kommer att aktiveras när det är dags.)


Närvaron registreras i början och i slutet av lektionen.


Agenda

Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)
1.3 Programmeringens historia
1.4 Vad är objektorienterad programmering?
Editorer & IDE
Regler för filändelser
Att hantera filändelser
Olika typer av fel
1.5 Om programmeringsspråken C och C++
Dagens övningar









Copyright © 2023. All Rights Reserved.