Skillnad mellan versioner av "Lektion 2 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 32: Rad 32:
 
<big><big><b>
 
<big><big><b>
 
::[[Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)|<span style="color:blue">Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)</span>]]
 
::[[Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)|<span style="color:blue">Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)</span>]]
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.1_.C2.A0.C2.A0_Vad_.C3.A4r_programmering.3F|<span style="color:blue">1.3 Programmeringens historia</span>]]
+
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(Forts.)#1.3_.C2.A0.C2.A0_Programmeringens_historia|<span style="color:blue">1.3 Programmeringens historia</span>]]
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#John_von_Neumann-modellen|<span style="color:blue">Från vävstolarna till ­John von Neumann</span>]]
+
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(Forts.)#Fr.C3.A5n_v.C3.A4vstolarna_till_John_von_Neumann|<span style="color:blue">Från vävstolarna till ­John von Neumann</span>]]
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#John_von_Neumann-modellen|<span style="color:blue">­John von Neumann-modellen</span>]]
+
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(Forts.)#John_von_Neumann-modellen|<span style="color:blue">­John von Neumann-modellen</span>]]
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Editorer_.26_IDE|<span style="color:blue">­De första högnivåspråken</span>]]
+
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(Forts.)#Fr.C3.A5n_maskinkod_till_Assembler|<span style="color:blue">­Från maskinkod till Assembler</span>]]
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Regler_f.C3.B6r_fil.C3.A4ndelser|<span style="color:blue">­Från procedural till objektorienterad programmering</span>]]
+
 
 +
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(Forts.)#De_f.C3.B6rsta_h.C3.B6gniv.C3.A5spr.C3.A5ken|<span style="color:blue">­De första högnivåspråken</span>]]
 +
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(Forts.)#Fr.C3.A5n_procedural_till_objektorienterad_programmering|<span style="color:blue">­Från procedural till objektorienterad programmering</span>]]
 
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.2_.C2.A0.C2.A0_Kompilering_och_exekvering|<span style="color:blue">1.4 Om programmeringsspråken C och C++</span>]]
 
::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#1.2_.C2.A0.C2.A0_Kompilering_och_exekvering|<span style="color:blue">1.4 Om programmeringsspråken C och C++</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Reserverade_ord_(keywords)|<span style="color:blue">­Reserverade ord (keywords)</span>]]
 
:::::[[Kap_1_Introduktion_till_programmering_(C/Cpp_23)#Reserverade_ord_(keywords)|<span style="color:blue">­Reserverade ord (keywords)</span>]]

Versionen från 21 juli 2023 kl. 18.49

Tis 19 sep, kl 9-12


        <<  Förra lektion          Lektion 2          Genomgång 2          Övningar 2          Nästa lektion  >>      


Klicka på följande länk för att ansluta dig till:


Dagens distanslektion   (Möteskoden kommer att aktiveras när det är dags.)


Närvaron registreras i början och i slutet av lektionen.


Agenda

Kap 1 Introduktion till programmering (Forts.)
1.3 Programmeringens historia
Från vävstolarna till ­John von Neumann
­John von Neumann-modellen
­Från maskinkod till Assembler
­De första högnivåspråken
­Från procedural till objektorienterad programmering
1.4 Om programmeringsspråken C och C++
­Reserverade ord (keywords)
­Standardisering
­Bibliotek
Dagens övningar


Extra läsning: (4 sidor):

\( \quad \)\( \quad \)








Copyright © 2023. All Rights Reserved.