Skillnad mellan versioner av "Övningar 11 (C/Cpp 23)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 34: | Rad 34: | ||
* Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Int2Char|<b><span style="color:blue">Int2Char.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. | * Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Int2Char|<b><span style="color:blue">Int2Char.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. | ||
− | |||
− | |||
* Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. | * Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör. |
Versionen från 4 oktober 2023 kl. 14.48
Tor 5 okt, kl 9-12
<< Agenda | Genomgång 11 | Övningar 11 | Planering | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
Arbeta vidare med Inlämningsuppgift 1.
- Mata in koden Primitives.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden LimitsInt.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Char.cpp i en Console application, kompilera och kör.
- Använd samma projekt enligt instruktionerna i ETT projekt för ALLA konsolapplikationer.
- Mata in koden Char2Int.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Int2Char.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Escape.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 5, sid 127).
Copyright © 2023. All Rights Reserved.