Skillnad mellan versioner av "Övningar 13 (C/Cpp 23)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 23: | Rad 23: | ||
<div class="ovnE"> | <div class="ovnE"> | ||
<big> | <big> | ||
− | * Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_(C/Cpp_23)#if-else-stegen:_Programmet_GissaTal_1|<b><span style="color:blue">GissaTal_1.cpp</span></b>]] | + | * Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_(C/Cpp_23)#if-else-stegen:_Programmet_GissaTal_1|<b><span style="color:blue">GissaTal_1.cpp</span></b>]], kompilera och kör. |
− | * Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_( | + | * Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_(C/Cpp_23)#Programmet_Switch|<b><span style="color:blue">Switch.cpp</span></b>]], kompilera och kör. |
+ | |||
+ | * Mata in koden [[Kap_6_Kontrollstrukturer_(13)#Programmet_GissaTal_2|<b><span style="color:blue">GissaTal_2.cpp</span></b>]], kompilera och kör. | ||
* Använd samma projekt i Visual Studio som hittills. | * Använd samma projekt i Visual Studio som hittills. |
Versionen från 4 oktober 2023 kl. 16.45
Tis 10 okt, kl 9-12
<< Agenda | Genomgång 13 | Övningar 13 | Planering | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
Viktigt: Slutför arbetet med Inlämningsuppgift 1.
\(\qquad\quad\;\,\)Deadline för inlämningsuppgift 1: Ons 11/10.
- Mata in koden GissaTal_1.cpp, kompilera och kör.
- Mata in koden Switch.cpp, kompilera och kör.
- Mata in koden GissaTal_2.cpp, kompilera och kör.
- Använd samma projekt i Visual Studio som hittills.
- Mata in koden Collatz.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Lös övning 6.4-6.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 6, sid 161).
Copyright © 2023. All Rights Reserved.