Skillnad mellan versioner av "Övningar 11 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 28: Rad 28:
  
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Int2Char|<b><span style="color:blue">Int2Char.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Int2Char|<b><span style="color:blue">Int2Char.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
 +
 +
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_ASCII|<b><span style="color:blue">Ascii.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Kap_5_Enkla_datatyper_(C/Cpp_23)#Programmet_Escape|<b><span style="color:blue">Escape.cpp</span></b>]] i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.

Versionen från 9 oktober 2023 kl. 09.53

Tor 5 okt, kl 9-12


        <<  Agenda          Genomgång 11          Övningar 11          Planering          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Mata in koden Primitives.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden LimitsInt.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Char2Int.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Int2Char.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Ascii.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Escape.cpp i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Lös övning 5.1-5.6, nedan (ur kursboken, övningar till kap 5, sid 127).


Ovn 5 1 7a.jpg








Copyright © 2023. All Rights Reserved.