Skillnad mellan versioner av "Lektion 16 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 31: Rad 31:
  
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
<big><big><b>
+
<big><big><b>::[[Kap_6_Kontrollstrukturer_(16)#Kap_6_Kontrollstrukturer_.28forts..29|<span style="color:blue">Kap 6 Kontrollstrukturer (forts.)</span>]]
 
:::::[[Kap_7_Funktioner#Simulering_av_t.C3.A4rningskast|<span style="color:blue">Simulering av tärningskast</span>]]
 
:::::[[Kap_7_Funktioner#Simulering_av_t.C3.A4rningskast|<span style="color:blue">Simulering av tärningskast</span>]]
 
:::::[[Kap_7_Funktioner#Programmet_Dice|<span style="color:blue">Programmet Dice</span>]]
 
:::::[[Kap_7_Funktioner#Programmet_Dice|<span style="color:blue">Programmet Dice</span>]]

Versionen från 14 oktober 2023 kl. 15.15

Mån 16 okt, kl 13-16


        <<  Förra lektion          Lektion 16          Genomgång 16          Övningar 16          Nästa lektion  >>      


Klicka på följande länk för att ansluta dig till:


Dagens distanslektion   (Möteskoden kommer att aktiveras mån 16 okt, kl 12.55)


Närvaron registreras i början av lektionen.


Agenda

::Kap 6 Kontrollstrukturer (forts.)

Simulering av tärningskast
Programmet Dice
Den nästlade for-satsens flödesschema
Kap 7 Funktioner
7.1 Funktionsbegreppet i programmering
Vad är en funktion?
Varför funktioner?
Modularisering eller Lego-principen
Övningar 16
Läsanvisning 16: Kursboken sid 160-161 & 169-171









Copyright © 2023. All Rights Reserved.