Kap 4 Logik för blivande programmerare

Från Mathonline
Version från den 14 januari 2024 kl. 21.57 av Taifun (Diskussion | bidrag)

Hoppa till: navigering, sök
        <<  Agenda          Genomgång 9          Övningar 9          Innehåll & struktur          Nästa lektion  >>      


2.1   Logiska operatorer

Programmet AND_OR

AND OR 1.jpg


AND OR 2.jpg


Sanningstabeller

Sanningstabell OCH.jpg


Sanningstabell ELLER.jpg


Klassen DateTime

Klassen DateTimea.jpg


2.2   Datatypen bool

Programmet TruthTab

Programmet TruthTab.jpg


Sanningstabeller som körresultat

TruthTab Korres.jpg


2.3   NEGATION som logisk operator

Programmet GuessNEG

2 3 Negation.jpg


Körresultat

2 3 Negation Korres.jpg


NEGATIONens sanningstabell

2 3 Negation ST.jpg


Logiken i Gissa tal spelet

Gissa tal spelets logik.jpg


2.4   Programserien Testa lösenord

Programmet Passwd

2 4 Passwd.jpg



Gå vidare till:        när du är klar med denna genomgång.










Copyright © 2024 TechPages AB. All Rights Reserved.