Kap 4 Logik för blivande programmerare

Från Mathonline
Version från den 15 januari 2024 kl. 18.27 av Taifun (Diskussion | bidrag)

Hoppa till: navigering, sök
        <<  Agenda          Genomgång 9          Övningar 9          Innehåll & struktur          Nästa lektion  >>      


4.1   Logiska operatorer

Programmet AND_OR

AND OR 1.jpg


AND OR 2.jpg


Sanningstabeller

Sanningstabell OCH.jpg


Sanningstabell ELLER.jpg


Visualisering av logiska operatorer

Visualisering.jpg


Programmet Cross

Cross.jpg


Programmet NegativeCross

Negative Cross.jpg


4.2   Datatypen bool

Programmet TruthTab

TruthTab 1.jpg


Automatisk typkonvertering till bool

TruthTab 2.jpg


4.3   NEGATION som logisk operator

Programmet GuessNEG

GuessNEG.jpg


Körresultat

2 3 Negation Korres.jpg


NEGATIONens sanningstabell

2 3 Negation ST.jpg


Logiken i Gissa tal spelet

Gissa tal spelets logik.jpg


4.4    Testa lösenord med logiska lagar

Programmet Passwd

Passwd.jpg


Programmet PasswdCaps

PasswdCaps 1.jpg


PasswdCaps 2.jpg


De Morgans lagar

2 4 De Morgans lagar.jpg



Gå vidare till:        när du är klar med denna genomgång.










Copyright © 2024 TechPages AB. All Rights Reserved.