Kursen Programmering av inbyggda system

Från Mathonline
Version från den 30 augusti 2023 kl. 11.00 av Taifun (Diskussion | bidrag)

Hoppa till: navigering, sök
       Kursplanen          Kursens presentation          Innehåll & struktur          Inlämningsuppgifter          Math Online      


Välkommen till kursen
Programmering av inbyggda system
  i Math Online \(-\) ett webbaserat läromedel för programmering


     Bild till vad ar math online 420.jpg


      Raspberry PI 350.jpg

\( \qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad \) Raspberry PI

Kursens beskrivning

Programmering av inbyggda system är en kurs med meritvärdet 45 YH-poäng inom utbildningen

Systemutvecklare IOT och är obligatorisk för utbildningen.

Kursen anordnas av Stockholms Tekniska Institut (STI) i uppdrag av YH-myndigheten under vt 23, se schemat.

Kursen följer YH-myndighetens kursplan och principer för betygssättning.

Programmering av inbyggda system ställer inga krav på förkunskaper.

Formerna för kunskapskontroll är enligt kursplan skriftlig examen och inlämningsuppgifter.

Kursplanen beskriver kursens innehåll och mål. Dessa konkretiseras i kursens Innehåll & struktur.

Vi kommer att använda C/C++ (obligatoriskt enligt kursplan) och Python som programmeringsspråk.


Examination av kursen

Kursen kommer att examineras genom:

  •     Skriftlig tentamen (27/3)

Kursplanens principer för betygssättning tillämpas.

För G i kursen krävs G i examen samt inlämning av minst två uppgifter.


Kursens webbsida

Kursens webbsida är: mathonline.se:1808.

Välj sedan kursen Programmering av inbyggda system för att komma till denna sida.

Via länken Lektioner ... löpande ... i vänsterspalten kan du navigera genom kurens lektioner.

Sidan används för genomgångar, övningar, inlämningsuppgifter, planering och information.


Kurslitteratur

För denna kurs kommer följande kursbok att användas:

Programmering av inbyggda system, Förlag TechPages, 2023.

Innehåller material om både C/C++ och Python.










Copyright © 2023 TechPages AB. All Rights Reserved.