Skillnad mellan versioner av "Lektion 6 (Algoritmer)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
 
(10 mellanliggande versioner av samma användare visas inte)
Rad 7: Rad 7:
 
{{Not selected tab|[[Lektion 5 (Algoritmer)| <<&nbsp;&nbsp;Förra lektion]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 5 (Algoritmer)| <<&nbsp;&nbsp;Förra lektion]]}}
 
<!-- {{Not selected tab|[[Media: Innehall_Alg_Datastr_DPa.pdf|<span style="color:blue">Innehåll & struktur</span>]]}} -->
 
<!-- {{Not selected tab|[[Media: Innehall_Alg_Datastr_DPa.pdf|<span style="color:blue">Innehåll & struktur</span>]]}} -->
{{Not selected tab|[[Kap 2 Logik för blivande programmerare (forts.)|Genomg. 2 Logik (forts.)]]}}
+
{{Not selected tab|[[Kap 2 Logik för blivande programmerare (forts.)|Genomgång kap 2 Logik (forts.)]]}}
{{Not selected tab|[[Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper|Genomgång 3 Datastrukt.]]}}
+
{{Not selected tab|[[Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper|Genomgång kap 3 Datastruktr.]]}}
 
{{Not selected tab|[[Övningar 6 (Algoritmer)|Dagens övningar]]}}
 
{{Not selected tab|[[Övningar 6 (Algoritmer)|Dagens övningar]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 7 (Algoritmer)|Nästa lektion&nbsp;&nbsp;>> ]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 7 (Algoritmer)|Nästa lektion&nbsp;&nbsp;>> ]]}}
Rad 26: Rad 26:
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#2.5_.C2.A0.C2.A0M.C3.A4ngdl.C3.A4ra_och_logik|<span style="color:blue">­Mängdoperationer och deras logik</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#2.5_.C2.A0.C2.A0M.C3.A4ngdl.C3.A4ra_och_logik|<span style="color:blue">­Mängdoperationer och deras logik</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<span style="color:blue">­Cartesisk produkt</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<span style="color:blue">­Cartesisk produkt</span>]]
::[[Kap 3 Logik för blivande programmerare (forts.)|<span style="color:blue">Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper</span>]]
+
::[[Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper|<span style="color:blue">Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper</span>]]
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#2.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue">3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?</span>]]
+
::::[[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<span style="color:blue">3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?</span>]]
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue">3.2 Objektorienterad design pattern med UML</span>]]
+
::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#3.2_.C2.A0.C2.A0_Objektorienterad_design_pattern_med_UML|<span style="color:blue">3.2 Objektorienterad design pattern med UML</span>]]
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">Projekt Lönespecifikation</span>]]
+
:::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Projekt_L.C3.B6nespecifikation|<span style="color:blue">Projekt Lönespecifikation: Kundens kravspecifikation</span>]]
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">Kundens kravspecifikation</span>]]
+
:::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#UML_design_och_modellering_i_fyra_steg|<span style="color:blue">UML design och modellering i fyra steg</span>]]
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">UML design och modellering i fyra steg</span>]]
+
:::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Klassdiagram|<span style="color:blue">Klassdiagram</span>]]
  
  

Nuvarande version från 9 november 2022 kl. 15.41

v 44, ht 2022


        <<  Förra lektion          Genomgång kap 2 Logik (forts.)          Genomgång kap 3 Datastruktr.          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 2 Logik för blivande programmerare (forts.)
2.4 Programserien Testa lösenord (forts.)
Kombination av NEGATION, OCH och ELLER
Programmet PasswdCaps
De Morgans lagar
2.5 Mängdlära och logik
­Mängdoperationer och deras logik
­Cartesisk produkt
Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper
3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?
3.2 Objektorienterad design pattern med UML
Projekt Lönespecifikation: Kundens kravspecifikation
UML design och modellering i fyra steg
Klassdiagram








Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.