Skillnad mellan versioner av "Lektion 6 (Algoritmer)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 28: Rad 28:
 
::[[Kap 3 Logik för blivande programmerare (forts.)|<span style="color:blue">Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper</span>]]
 
::[[Kap 3 Logik för blivande programmerare (forts.)|<span style="color:blue">Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper</span>]]
 
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#2.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue">3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?</span>]]
 
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#2.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue">3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?</span>]]
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue">3.2 Array som objekt</span>]]
+
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue">3.2 Objektorienterad design pattern med UML</span>]]
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Logiken_i_Gissa_tal_spelet|<span style="color:blue">foreach-satsen</span>]]
+
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">Projekt Lönespecifikation</span>]]
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue">3.3 Hantering av array med referens</span>]]
+
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">Kundens kravspecifikation</span>]]
::[[Övningar 5 (Algoritmer)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]  
+
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">UML design och modellering i fyra steg</span>]]
 
+
  
  

Versionen från 29 oktober 2022 kl. 14.02

v 44, ht 2022


        <<  Förra lektion          Genomgång Logik (forts.)          Genomgång Datastrukt.          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 2 Logik för blivande programmerare (forts.)
2.4 Programserien Testa lösenord (forts.)
Kombination av NEGATION, OCH och ELLER
Programmet PasswdCaps
De Morgans lagar
2.5 Mängdlära och logik
­Mängdoperationer och deras logik
­Cartesisk produkt
Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper
3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?
3.2 Objektorienterad design pattern med UML
Projekt Lönespecifikation
Kundens kravspecifikation
UML design och modellering i fyra steg








Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.