Skillnad mellan versioner av "Lektion 6 (Algoritmer)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 22: Rad 22:
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_AND_OR|<span style="color:blue">Kombination av NEGATION, OCH och ELLER</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_AND_OR|<span style="color:blue">Kombination av NEGATION, OCH och ELLER</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Sanningstabeller|<span style="color:blue">Programmet PasswdCaps</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Sanningstabeller|<span style="color:blue">Programmet PasswdCaps</span>]]
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#2.2_.C2.A0.C2.A0Datatypen_bool|<span style="color:blue">2.2 Datatypen bool</span>]]
+
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Sanningstabeller|<span style="color:blue">De Morgans lagar</span>]]
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_TruthTab|<span style="color:blue">Programmet TruthTab</span>]]
+
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#2.2_.C2.A0.C2.A0Datatypen_bool|<span style="color:blue">2.4 Mängdlära och logik</span>]]
 +
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_TruthTab|<span style="color:blue">­Mängdoperationer och deras logik</span>]]
 
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#2.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue">2.3 NEGATION som logisk operator</span>]]
 
::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#2.3_.C2.A0.C2.A0NEGATION_som_logisk_operator|<span style="color:blue">2.3 NEGATION som logisk operator</span>]]
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">Programmet GuessNEG</span>]]
+
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Programmet_GuessNEG|<span style="color:blue">­ Cartesisk produkt</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue">NEGATIONens sanningstabell</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#NEGATIONens_sanningstabell|<span style="color:blue">NEGATIONens sanningstabell</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Logiken_i_Gissa_tal_spelet|<span style="color:blue">Logiken i Gissa tal spelet</span>]]
 
:::::[[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare#Logiken_i_Gissa_tal_spelet|<span style="color:blue">Logiken i Gissa tal spelet</span>]]

Versionen från 28 oktober 2022 kl. 15.00

v 44, ht 2022


        <<  Förra lektion          Genomgång Logik (forts.)          Genomgång Datastrukt.          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 2 Logik för blivande programmerare (forts.)
2.4 Programserien Testa lösenord (forts.)
Kombination av NEGATION, OCH och ELLER
Programmet PasswdCaps
De Morgans lagar
2.4 Mängdlära och logik
­Mängdoperationer och deras logik
2.3 NEGATION som logisk operator
­ Cartesisk produkt
NEGATIONens sanningstabell
Logiken i Gissa tal spelet
2.4 Programserien Testa lösenord
Programmet Passwd­
Dagens övningar








Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.