Skillnad mellan versioner av "Lektion 6 (Algoritmer)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 29: Rad 29:
 
::::[[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<span style="color:blue">3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?</span>]]
 
::::[[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<span style="color:blue">3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?</span>]]
 
::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#3.2_.C2.A0.C2.A0_Objektorienterad_design_pattern_med_UML|<span style="color:blue">3.2 Objektorienterad design pattern med UML</span>]]
 
::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#3.2_.C2.A0.C2.A0_Objektorienterad_design_pattern_med_UML|<span style="color:blue">3.2 Objektorienterad design pattern med UML</span>]]
:::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Projekt_L.C3.B6nespecifikation|<span style="color:blue">Projekt Lönespecifikation</span>]]
+
:::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Projekt_L.C3.B6nespecifikation|<span style="color:blue">Projekt Lönespecifikation: Kundens kravspecifikation</span>]]
:::::[[Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper|<span style="color:blue">Kundens kravspecifikation</span>]]
+
:::::[[Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper|<span style="color:blue">Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Klassdiagram</span>]]
 
:::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#UML_design_och_modellering_i_fyra_steg|<span style="color:blue">UML design och modellering i fyra steg</span>]]
 
:::::[[Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#UML_design_och_modellering_i_fyra_steg|<span style="color:blue">UML design och modellering i fyra steg</span>]]
  
Rad 36: Rad 36:
  
  
 
+
Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Klassdiagram
  
  

Versionen från 29 oktober 2022 kl. 18.04

v 44, ht 2022


        <<  Förra lektion          Genomgång kap 2 Logik (forts.)          Genomgång kap 3 Datastruktr.          Dagens övningar          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 2 Logik för blivande programmerare (forts.)
2.4 Programserien Testa lösenord (forts.)
Kombination av NEGATION, OCH och ELLER
Programmet PasswdCaps
De Morgans lagar
2.5 Mängdlära och logik
­Mängdoperationer och deras logik
­Cartesisk produkt
Kap 3 Datastrukturer och abstrakta datatyper
3.1 Vad är objektorienterad programmering (OOP)?
3.2 Objektorienterad design pattern med UML
Projekt Lönespecifikation: Kundens kravspecifikation
Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Klassdiagram
UML design och modellering i fyra steg



Kap_3_Datastrukturer_och_abstrakta_datatyper#Klassdiagram





Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.