Skillnad mellan versioner av "Övningar 6 (Algoritmer)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 17: | Rad 17: | ||
* Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#De_Morgans_lagar|<b><span style="color:blue">De Morgans lagar</span></b>]], [http://www.taifun.se/images/stories/Mangder.pdf <b><span style="color:blue">Mängdoperationer och deras logik</span></b>] och [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]]. | * Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#De_Morgans_lagar|<b><span style="color:blue">De Morgans lagar</span></b>]], [http://www.taifun.se/images/stories/Mangder.pdf <b><span style="color:blue">Mängdoperationer och deras logik</span></b>] och [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]]. | ||
* Läs om [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]], +++. | * Läs om [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]], +++. | ||
− | * Läs om <b><span style="color: | + | * Läs om <b><span style="color:blue">UML design och modellering i fyra steg</span></b> i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 93-96. |
* Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 2</i></b>, sid 83-84. | * Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 2</i></b>, sid 83-84. | ||
</big> | </big> |
Versionen från 29 oktober 2022 kl. 18.58
<< Agenda | Genomgång kap 2 Logik (forts.) | Genomgång kap 3 Datastruktr. ... | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in Programmet PasswdCaps. Kompilera och kör.
- Läs om De Morgans lagar, Mängdoperationer och deras logik och Cartesisk produkt.
- Läs om Vad är OOP?, +++.
- Läs om UML design och modellering i fyra steg i kursboken, sid 93-96.
- Lös uppgifterna nedan, kursboken, Övningar till kapitel 2, sid 83-84.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.