Skillnad mellan versioner av "Övningar 6 (Algoritmer)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 17: | Rad 17: | ||
* Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#De_Morgans_lagar|<b><span style="color:blue">De Morgans lagar</span></b>]], [http://www.taifun.se/images/stories/Mangder.pdf <b><span style="color:blue">Mängdoperationer och deras logik</span></b>]. | * Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#De_Morgans_lagar|<b><span style="color:blue">De Morgans lagar</span></b>]], [http://www.taifun.se/images/stories/Mangder.pdf <b><span style="color:blue">Mängdoperationer och deras logik</span></b>]. | ||
* Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]] och [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]]. | * Läs om [[Kap_2_Logik_för_blivande_programmerare_(forts.)#Cartesisk_produkt|<b><span style="color:blue">Cartesisk produkt</span></b>]] och [[Media: 3_1_Vad_OOP.pdf|<b><span style="color:blue">Vad är OOP?</span></b>]]. | ||
− | * Läs om <b><span style="color:red">UML | + | * Läs om <b><span style="color:red">Design pattern med UML</span></b> i [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 93-96. |
* Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 2</i></b>, sid 83-84. | * Lös uppgifterna nedan, [http://mathonline.se:1802/Boken%20Alg%20Datastr%20Design.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], <b><i>Övningar till kapitel 2</i></b>, sid 83-84. | ||
</big> | </big> |
Versionen från 29 oktober 2022 kl. 19.03
<< Agenda | Genomgång kap 2 Logik (forts.) | Genomgång kap 3 Datastruktr. ... | Dagens övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in Programmet PasswdCaps. Kompilera och kör.
- Läs om De Morgans lagar, Mängdoperationer och deras logik.
- Läs om Cartesisk produkt och Vad är OOP?.
- Läs om Design pattern med UML i kursboken, sid 93-96.
- Lös uppgifterna nedan, kursboken, Övningar till kapitel 2, sid 83-84.
Copyright © 2022 TechPages AB. All Rights Reserved.